<$BPazartesi, Kasım 27, 20062>
<$B
Fındıklı ve elmalı kurabiyelerden sonra yapmıştım bu nişastalı kurabiyeleri. Çok sık kurabiye tarifi eklememek için biraz bekletmiştim. Son günlerde yeni bir deneme yapmayınca tarifi yazayım istedim. Bu kurabiyelerin şekli, kar gibi hafif yapısı ve ağızda dağılması hoşuma gidiyor. Yalnız yerken elinizde dağılmamasına dikkat edin siz, zira kırılganlar :)

Tarif Dr.Oetker şekerli vanilin paketinden. Yarım ölçü uygulayıp, biraz miktarlarla oynadım. Yine kendi yaptığım şekli ile tarifi veriyorum.






Malzemeler :

113 g tereyağı/margarin ( oda sıcaklığında, yumuşak)
Yarım su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
2 su bardağı mısır nişastası
Yarım çay bardağından biraz fazla un
Kabartma tozu ve şekerli vanilin

Yapılışı :

Yumuşamış olan margarin veya tereyağını pudra şekeri ile iyice ezin. Üzerine diğer malzemeleri de katarak bir süre yoğurun ve hamur kıvamına getirin. ( Başta hamur kırıntı halinde olabilir, korkmadan yoğurmaya devam edin, hamur haline geliyor.) Ceviz büyüklüğünde yuvarlayarak tepsiye dizin ve ısınmış 350 F(175 C) fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Yaklaşık 30-40 dk sürebilir. Biraz soğuduktan sonra üzerlerine tarçın ile karıştırılmış pudra şekeri serperek servis yapın.
>

<$B31rum:

<$BNasil guzel yarilmislar Behiye'cim...Ellerine saglik...Bugun rejime girmis biri olarak sadece bakiyorum...sevgiler>

By <$BBlogger Unknownt  > <$Bçok güzelll... nefis olmuşlar afiyet olsun..nişastayla un zor tutar ama seninkilerde harıka...sevgilerFERHAN>

By <$BBlogger Ferhancat  > <$BTadi damagima geldi valla, ellerine saglik Behiyecigim.>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BBehiyeee, bunlar tam da soyle ucundan isirip, elde patlatmalik :)) kurabiyeler olmus. Harika gorunduklerini soylemeliyim. Ellerine saglik.>

By <$BBlogger Defnet  > <$B"Dikkat edin parcalanabilir" uyarini gorunce aklima geldi.
Bay Lama benim tas/kaya kurabiyeleri tukettigimizin ertesi gunu bu kurabiyelerden yemis, yerken dikaat etmedigi icin parca parca etmis ve demis ki
"Bu iki kurabiyenin ortasi yok mu?"
Psikolojikman hazirim,Behiye imkanim oldugu en kisa surede yapacagim tas olmayan bir kurabiye:)
Ellerine saglik,Sevgiler>

By <$BBlogger LaMat  > <$BBehiyeciğim,böyle kurabiyeleri ezmek bizim oğlanların küçükken en büyük zevkiydi.Kocaman tepsiye 2-3 tane koyup,onlar zevkle ezince gaddar anneliğim tutar,onlara kaşık kaşık yedirirdim.Galiba onlar da bunu isterlerdi şimdi düşünüyorum da....

Eline sağlık,tam ezmelik olmuş...Sevgiyle öpüyorum...>

By <$BBlogger munevvert  > <$BGüzel bir gün diliyorum
Ye#Özel Yilbasi mönüsü etkinligine katiliminizi bekliyorum. Kodlar sayfamda linklerin alt bölümünde sevgiler...
Sonia>

By <$BBlogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDENt  > <$BTeşekkür ederim Gülenay benim de o görüntü çok hoşuma gidiyor. Rejimin kaç gün sürecek, sitende göreceğiz artık:)

Ferhancım biraz yoğurmak gerekiyor, başta ben de yapamayacağım diye korkmuştum:) Teşekkür ederim.

Acalyacığım, çok sağol, umarım canın istemiyordur her gördüğünü, yoksa işin zor:) Sevgilerimle.

Defneciğim, sağol, ben yerken hiç patlama olmadı ama istersen patlatırdık birlikte:) Öpüyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BLamacığım bence tek lokmada yer bay lama bu kurabiyeleri, o zaman dağılmaz hem:) Sen lama kurabiye yapacaktın hem nerde?

Münevver abla çok hoşsun ya, kaşıkla mı veriyordun ezilmiş kurabiyeyi:)Sizin oğlanlara göndereyim ben, belki ezmek isterler yine. Çocukluk anılarını hatırlamak güzel olur di mi:)Sevgilerimle.

Zeynepciğim, sen şimdi kafeteryaya çık, güzel bir masa seç bize, ben kapıp gelirim kurabiyeleri:)Öpüyorum.

Soniacığım mesajını aldım daha önceki yazıda. Ekleyeceğim:) Hoşçakal.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBu kurabiyeler albeni ye beni diyorlar sanki ellerine saglik Behiyecim..sevgilerimle>

By <$BBlogger umrant  > <$BBehiye ya bu boyle olmayacak:))acaba kurabiyeyi denesemdemi baslasam rejime:))hani baslamistim aslinda dun ama iki gunden brisey cikmaz bozayim gene baslarim.Bu sanirim dorduncu kez girip tarifi okuyup tekrar cikisimdir.Yani dayanamiyorum yawss:(

Yarin denyecem gibi sanki:(bakalim artik kac gun surecek...bloglara bakmaktan blog sahibi olmaktan oturu garantim yok...
Hadi cnm iyigeceler.>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BÜmrancığım sen de ses ver istersen kurabiyelerin sesine:) Teşekkürler ve sevgiler.

Gülenay, ihtiyacın yoktur bence ama sen yine de bozma rejimini bir kurabiye için:) Blogları bir oruçluyken, bir de rejimdeyken gezmek zor değil mi:) Sana da iyi geceler, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BKurabiyeyle aram pek hoş değildir ama nasıl da güzel gözüküyorlar birtane aldım çayımın yanına ellerine sağlık canım sevgiler...>

By <$BBlogger ArMedat  > <$Bbehiye görüntü süper. eline sağlık. bir tane alabilir miyim :)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BElinize sağlık muhteşem görünüyorlar sevgiler>

By <$BBlogger hayatt  > <$BCOk nefis görünüyorlar ya bembeyaz vallahi canim cekti..Bu aralar kurabiyelere takmis durumdayim zaten:)) ellerine saglik tarif icin de cok tesekkürler mutlaka yapilacak..>

By <$BBlogger elcinin_mutfagit  > <$BHarika olmuşlar ellerine sağlık.
Kahve yanında ne kadar güzel olur,üstelik çiğnemeden ağızda dağıldığını hayal ettimde birden oyyy oldum birden..
Ellerine sağlık,sevgin ve neşen bol olsun..>

By <$BBlogger Damak Tadıt  > <$B:)) Zeynepciğime.

Elçinciğim hoşgeldin, bu ara ben de senin gibiyim. Artık bir ara versem iyi olacak. Senin pastanı gördüm, ben de öyle pasta istiyorum:) Sevgilerimle.

Gülcüğüm, gerçekten eriyor ağızda, nişastadan dolayı. Tabii yapışmasın diye kahve ve çay ile de iyi gidiyor:) Sen bilirsin zaten:)Güzel dileklerin için teşekkür ederim, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BŞuleciğim sormana bile gerek yok, beğenince alıver oldu mu? Bak Arzu almış bir tane çayının yanına. Her ikinize de çok teşekkür ederim.Sevgiler.

Sevgili Hayat hoşgeldin ve sana da çok teşekkürler:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBugun ilk kez kapınızı tıkladım . ikramların bu denli hoş olduğu sürece daha sık misafir olmaya karar verdim. Ellerine sağlık. Tariflerinin hepsi çok güzel özellikle de bu ağızda dağılmaya hazır kurabiyeler müthiş görünüyor>

By <$BBlogger Elif Çetinert  > <$BElif merhaba, Nükhet uğradığında ben de kapınızı çalmıştım :)Blogunuz hayırlı olsun tekrar. Her zaman beklerim, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bharika görünüyorlar,tadıda un kurabiyesi gibimi?eğer öyle ise hemen yapacağım.cevizden biraz daha küçük yuvarlasam diyorum tek lokmalık,elde dağılma riskinide ekarte etmiş olurum hemde dahada şirin görünürler,olurmu ne dersiniZ?>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Betül hoşgeldin:) Un kurabiyeleri de ağızda dağılır ama içi daha tok olur. Bu nişasta nedeniyle çok hafif yapıya sahip, o nedenle dağılabiliyor. Bunlar iki ısırmalık, dediğin gibi daha küçük yaparsan bir kerede yenebilir:) Umarım beğeneceğin kurabiyeler olur. Yorumun için teşekkürler ve sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bsevgili behiye,öncelikle hoşbuldum...aslında siteni uzun süredir takip ediyorum,ama bugün yorum yazmak geldi içimden..ve ne yalan söyleyeyim hemen aynı gün cevap vereceğini düşünmemiştim,çok mutlu oldum,çok teşekkür ediyorum duyarlılığın için.kurabiyeyi hemen yarın yapıcam,şimdi yapmayı isterdim ama 1 yaşındaki prenses uyudu çok fazla ses yapmamam gerekiyor.yapınca tekrar yorum yazıcam.eline ve yüreğine sağlık...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BTekrar merhaba Betül, ben teşekkür ederim içtenliğin için:) Aslında toplu cevap vermek için biraz bekliyor yorumlar. Ama özellikle tarifi deneyeceğini belirtenleri bekletmek istemiyorum hiç. Zaten nasıl olacak acaba diye aklıma takıyorum, eşim bilir:) Sonuçta damak zevki farklı olabiliyor ya da bazen tutmayabiliyor tarifler. Umarım güzel olur. Prensesine ve sana sevgiler, kolay gelsin.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bsevgili behiye.merhaba.cumartesi akşamı nişastalı kurabiyeyi denedim,ama sonuç kare şeklinde yamyassı bisküvilerim oldu,aslına bakarsan eşim ve arkadaşlarım tadını çok beğendi,ben çok üzüldüm seninki gibi kabarık,çatlamış,pamuk kurabiyelerim olmadı diye.ama dur sen moralini bozma,ben neden olmadığını sana kendi fikrimce söyleyeyi,bakalım sende aynı düşüncede olacakmısın?öncelikle tereyağını 113 gram ayarlayamadım,göz kararı,tahminen koydum,sonradan düşündüm sanırım 113 gramlık paketlerde var değilmi piyasada,yoksa 113 gramı benim gibi ayarlayamayanlar olabilir.ikincisi mısır nişastam 1.5 bardak kadar çıktı,sanırım başarısızlığımda bununda etkisi büyük.ben yılmadım,sen bana dersenki ölçüleri benim verdiğim gibi aynen uygularsan sonuç alırsın,yine deneyeceğim,azimliyim.çok uzun oldu,başını ağrıtmadım umarım.yanıtın bekliyorum tekrar denemek için.sevgilerimle...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBetülcüğüm moralim bozulmaz mı, üzüldüm tabii çünkü sen de üzülmüşsün:( Orjinal tarifi atmıştım ben nasılsa siteye ekledim diye ama eminim ki yağ miktarı 250 g idi. Yani Türkiye'deki paketlerin ölçüsü. Ben yarıya indirip, hatta biraz az kullanmıştım. Onun sebebi de şu; burada çubuk şeklinde yağlar var. Ben bunlardan bir tane kullandığım için genelde tam onun karşılığını yazıyorum 113 g diye. Yani diyeceğim biraz yağ farkı o kadar etkilemez. Ama ununu aldığı kadar ayarlamıştım yazdığım gibi. Merak ettiğim hamurunun kıvamı nasıl oldu? Başta kırıntı gibi oluyor, malzemeler birbirini tutuncaya kadar iyi yoğurmak gerekiyor. Bir de ısınmış fırında mı pişirdin acaba? Yoksa fazla yayılmış olabilirler. Bir daha malzemelerinin ve emeğinin ziyan olmasını istemediğimden kesin bir şey söylemekte zorlanıyorum açıkçası. Kararı sana bırakıyorum. Umarım hevesin kırılmamıştır çok fazla. İstersen benzer nişastalı tarifler vardır blog arkadaşlarımda da, onlara da bakabilirsin. Tekrar sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bsevgili behiye.tekrar denemek istiyorum,bende 113 gr olunca yağ miktarı hassas noktalardan biri yağ diye düşünmüştüm.hamurun kıvamı gayet iyiydi,başta dediğin gibi kırıntı gibi oldu ama çok ama çok kısa sürede toparlandı hatta bende bu sürenen bu kadar kısa olmasına çok şaşırdım,ben sanıyorum 1,5 bardak nişasta yeterli gelmediği için en büyük neden başarısızlığımda.önceden ısıttım fırını,yaklaşık 15 dakika falan,daha uzunmu ısıtmalıydım?ben senin tarifini çok beğendim,hem göze hitabediyor hemde un kurabiyesini çok severim sadece içi tok olduğu için hoşlanmıyordum,ama sen bunun öyle olmadığını çok hafif olduğunu söyleyince isteğim büsbütün arttı.en kısa zamanda tekrar deneyip tekrar başını ağrıtacağım,şimdiden özür diliyorum.sevgilerimle...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBetülcüğüm rica ederim, benim başım neden ağrısın...Yeter ki istediğin gibi olsa, ya da ben sana yapabilseydim:) Yağ önemli olsa da çok hassas gram ayarı ben de yapmıyorum dediğim gibi. Nitekim çok sorun yaşamıyorum. Fırın konusunda da benimkinin ışığı sönüyor o dereceye gelince, koyuyorum fırına. Dediğin gibi nişastası az geldi sanırım. İnşallah olur bir dahaki denemende o zaman. Sevgiler sana ve prensesine.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmerhabalar .. elimde olan ve son kullanma tarifi geçmek üzere olan nişastayla ne yapabilirim diye araştırırken sizin tarifiniz de karar kıldım... 113gr yağ miktarı kafamı karıştırdı yorumları okuduktan sonra 250 gr yağ kullanılacağını çıkartarak tarifi yapmaya başladım ama yağ okadar fazla geldi ki bende tarifi biraz değiştirmek zorunda kaldım .. un miktarını alabildiği kadar ekledim tabi pudra şekeri miktarını da biraz arttırdım...sonuç kısmına gelince aynı resimdeki gibi çatlayan ağızda kum gibi eriyen kurabiyelerim oldu..tek kötü tarafı yedikten sonra ağızda hafif bir acılık bırakmasıydı ama ne zaman nisastalı bir şey yapsam olan bi durum olduğu için önemli değil .teşekkürler tarifleriniz için>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BAyşegül hanım merhaba, tam ölçü için 250 g idi yağ miktarı, evet. Kurabiyenin dokusunun tutmul olmasına sevindim. Ellerinize sağlık. Keşke acılık da olmasaydı.. Benim yaptığımda öyle olmamıştı ama nişasta olunca insanın boğazına yapışıyor biraz değil mi? Çay veya kahve ile iyi gidiyor. Tekrar görüşmek üzere, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >