<$BCuma, Kasım 24, 20062>
<$B

Yeşil mercimek severek tükettiğimiz bakliyatlardan biri. Yemeğini veya çorbasını yapıyorum genelde. Köftesini ise ilk defa denemiş oldum. Tarif Sofra dergisinin Kasım sayısından. Yarım ölçü yapmama rağmen, 11 tane büyük köfte elde ettim. İçine galeta unu yerine mısır unu, maydanoz yerine dereotu ekledim. Yaptığım şekli ile tarifi yazıyorum.

Malzemeler :

1 su bardağı yeşil mercimek
1 adet yumurta
4 dal yeşil soğan
Dereotu, tuz, karabiber, pulbiber
Yarım bardaktan biraz fazla mısır unu
Bulamak için galeta unu

Yapılışı :

Yeşil mercimeği haşlayın ve süzgeçten geçirin. Rondoda hafif taneli olacak şekilde püre haline getirin. Üzerine yumurtayı, incecik kıyılmış taze soğanı, dereotunu, baharatları ve mısır ununu ekleyin. Yuvarlak şekil verip, galeta ununa bulayarak, tavada her iki tarafını kızartın. Eğer köftelere şekil vermekte zorlanırsanız, un miktarını arttırabilirsiniz. Ben gerek görmedim, kıvamı tam olmasa da una bulayıp kızartınca sorun olmuyor. Dilerseniz benim gibi, servis sırasında sarımsaklı yoğurt da kullanabilirsiniz.
>

<$B15rum:

<$BHamarat arkadasim benim..
Ben bunun maslisini, fasulyelisini, soya fasulyelisini yapar oldum Ege yuzunden. Tarifin kaynagi Tijen tabii:)
Sagolsun, ana fikir ondan yapmasi bizden.
Ne guzel oluyor degil mi?? Misir unu galeta yerine daha cok yakisiyor sanki..
Ellerine sgalik Behiye'cigim:)>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BBehiyecigim, mercimekle yapilacak yemeklere bir tarif daha eklendi mutfagimda. Harika, harika!>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BHanifeciğim, senin gibi bir hamaratın yanında bana söz düşmez,ama sağolasın. Ben daha o fasulye çeşitlerine el atamadım.Bize de bir tane Ege lazım di mi:)) Tijen'in pratik ve sağlıklı tariflerine ben de bayılıyorum. Buradan sevgilerimizi iletelim kendisine. Mısır ununu ben seviyorum zaten, ama eşim çok hoşlanmıyor. Buna kattığımı anlamadı zaten:) Görüşmek üzere Hanifeciğim.

Açalyacığım, hoşgeldin:) Sevenler için bir alternatif, sevmeyenlere yedirmek için başka bir yol olabilir bu köfteler:) Sana ve bebişe öpücükler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bmerhaba behiye ben ve esim de bu kofteye bayiliyoruz.. ben bir tv programinda izlemistim middle eastern mutfagindan cikmaymis bu tarif... ortadogu mutfaginda bunun uzerine yogurt ve kisnis den olusan bir sos yapip, dokulurmus...harika bir vejetaryen burger yapilir bununla degil mi?

ben misirununu hic dusunmemistim...deneyecegim..

tijen beni de bazen sasirtip, kendisine hayret ettiriyor.. tijen e sevgiler, senin eline saglik..>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye ,yeşil mercimek köftesini duymamıştım ..toplamak zor olmadımı?? yoksa mucver gibi kaşıkla yapmakmı gerekir.. afiyet olsun..tadıda güzeldir muhakkak ..sevgiler.FERHAN>

By <$BBlogger Ferhancat  > <$BNaimeciğim, benim de aklıma burger gelmemişti. Akıl akıldan üstündür derler ya:)Sos kısmında yoğurt olayını tutturmuşum ama, kişniş sarımsakla yer değiştirmiş:) Sevgilerimle, Defne Nur'u da öperim.

Ferhancığım, ben kaşık kullanmadan elimde şekil verip hemen galeta ununa buladım. Zor olmadı açıkçası. Teşekkür ederim ziyaretin ve yorumun için, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye Merhaba,
Yesil mercimek koftesini gorunce aa dedim Behiye benim kofteden yapmis.Ama sonra baktimki tarif bir dergidenmis.Cok guzel bir kofte bu.Ben oglumu dusunerekten yapiyorum coklukla.Cunki cok saglikli ve belkide yesil mercimegin en guzel yiyimlik hali...sevgiler.>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BGülenaycığım, ben dergide görmüştüm tarifi, ama seninkini de hatırladım ve baktım. Pek fark yok zaten:) Furkan için önemli tabii, iyi yapıyorsun yedirmekle. Sevgilerimle, Furkan'ı da öpüyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim,
yorgunum ama yazmadan da icim rahat etmez, bilirsin birbirimizi hic yanliz birakmadik basindan beri :) Gecikmeli de olsa, ellerine saglik. Sevgiyle.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BMerhaba Behiye,
Benim gibi bakliyatın, sebzenin her türüne düşkün biri için süper bir tarif olmuş bu:). İçindeki taze soğan ve dereotunun verdiği lezzeti düşünüyorum da:)..
Mutlaka deneyeceğim yakın zamanda. Ellerine sağlık
Sevgiler..
aslı>

By <$BBlogger butterflyt  > <$BDefneciğim, yoğun olduğunun farkındayım ve yazamasan da düşündüğünü bilirim ben,için rahat olsun lütfen.İşlerin kolay gelsin, çok sağol şeker Defne'm:)

Aslıcığım, ben de taze soğan ve dereotuna bayılıyorum:) Gerçekten kattıkları koku, aroma başka oluyor. Umarım seversin denediğinde. Ziyaretin için sağol, görüşmek üzere.
Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BGüzel bir Pazar Tatili diliyorum
Ye#Özel Yilbasi mönüsü etkinligine katilimini bekliyorum. Kodlar sayfamda linklerin alt bölümünde sevgiler...
Sonia>

By <$BBlogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDENt  > <$BAllah sana bebeklerin en tatlisini versin insallah Behiye'cigim:)
Sen de ona guzel guzel mamalar yaparsin..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BMercimek benim favori gıdalarımdan biridir. Ne zamandır iyi bir mercimekli köfte tarifi arıyordum. Seninki en pratik olarak gördüğüm tarif oldu. Ellerine sağlık. Bu arada mısır unu yerine kepekli un koysak nasıl olur?>

By <$BBlogger renklert  > <$BTeşekkür ederim Sonia haber verdiğin için, umarım katılabilirim.

Hanifeciğim çok sağol içten ve güzel dileğin için:)

Renklerciğim hoşgeldin:)Umarım beğenirsin bu köfteyi. Orjinal tarifte galeta unu kullanılmış, ben değerlendirmek için mısır unu koydum. Sonuçta denemedim ama olur diye düşünüyorum. Görüşmek üzere.

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >