<$BPerşembe, Kasım 30, 20062>
<$B
Bu aralar ağızda dağılan kurabiyelere dadanmış durumdayım. Artık bir ara versem fena olmayacak sanırım :)

Tarif Dr.Oetker hamur kabartma tozunun arkasından. Orjinal tarifte 250 g margarin kullanılıyordu. Ben tereyağ ve sıvıyağ karışımı kullandım. Yarım çay bardağı olan sirke miktarını azalttım ve mahlep ekledim. Aşağıdaki ölçülerle 55-60 adet kurabiye çıkıyor. Yine kendi yaptığım şekli ile buyurun tarif :)








Malzemeler :

4 yemek kaşığı sirke
1 yumurta (sarısı içine, beyazı dışına)
113 g tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
Kabartma tozu
Yaklaşık 3.5 bardak un

Yapılışı :

Yumurtanın akı ve susam hariç diğer malzemeyi karıştırarak hamur haline getirin. Bundan sonra hamuru merdane yardımı veya elinizle açın. Ben hamurdan portakal büyüklüğünde parçalar alıp elimle bastırarak incelttim ve kalıpla kestim. Kurabiyeleri yumurtanın akına batırıp, susamla üstünü kaplayın. 360 F(180 C) ısınmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin. Tarifte ortalama 15-20 dk deniyor , benim fırınımda 30 dk da piştiler. Çeşitli kalıplar kullanarak farklı görünüşte kurabiyeler de elde edebilirsiniz.



>

<$B18rum:

<$BBehiyecigim, harikasin. Masallah diyorum, hem muthis guzel tarifler hem de senin maharetli ellerin. Bir de severek yapiyorsun ki boyle guzel sonuclar cikiyor ortaya.

Ellerine saglik. Sirkenin verdigi gevreklikle dedigin gibi agizda dagiliveriyordur, buralardan hissediliyor. Bu histen ancak yapip yiyerek kurtulabiliriz. Ikinci fotografta kaybettim kendimi bulmaya gidiyorum.

Sevgilerimle canim arkadasim.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBehiyecim, bugunlerde burda cok srin organik bir market kesfettim, oradan kurabiye aldim ev yapimi. 'Italian cookies' diye. Onlar da agizda dagilan susamli kurabiyelerden. Icinde klasik kurabiye malzemeleri var,un, seker, yumurta, sut, tereyagi, kabartma tozu, vanilya... sadece degisik olarak limon kabugu ve badem ozu (almond extract) var. Kutusunu atmadan yazdim bir kenara da yapayim diye, ama olcu yok tabi. Nasil guzeller anlatamam, sanirim bu senin susamli kurabiyeyi senin olculerle, badem ozu ve limon kabugu da katarak, deniyecegim. Cok hizir yetisti bu tarifin, olculu falan, iyi oldu, ellerine saglik canim.>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BDefneciğim, çok teşekkürler güzel sözlerin için, ama yapması kolay bu kurabiyeleri gerçekten. Pek maharet gerektirmiyor:)
Dediğin gibi sirke nedeniyle ağızda dağılıyor. Denersen beğenirsin umarım Defneciğim. Yoğunluğun devam ediyorsa kolaylıklar dilerim.Sevgilerimle.

Açalyacığım, umarım benzer yediklerine. Öyle olursa o halini deneriz bir de senden öğrenip:)Süt de varmış ama onda, hımm...Zaten İtalyan mutfağına bayılıyorum Açalyacığım,beceriyorlar bu işi.Bu arada sen keşif gezilerine çıkıyorsun orada değil mi? Hadi bizim yerimize de gez, sevgilerimle.

İkinizi de öpüyorum.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBeyihe ,benim de yemek defterimin arasında o tarifler vardır ,derım ki aman ya olmazsa diyerek vaz geçerim . ellerine sağlık çok güzel görünüyor .buna 9 numara çünkü 10 numara nişastalı kurabiye o pek bir havalı..)) afiyet olsun ..sevgiler..FERHAN>

By <$BBlogger Ferhancat  > <$BFerhancım, ben deniyorum senin yerine de, güzel olursa da yazıyorum böyle:) Bu arada sen yeni olduğun için görmemişsindir, benim arşivde dev parmak kurabiyelerim var. Merak ediyorum onlara kaç puan vereceksin:)) Sevgilerimle, teşekkürler uğradığın için.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bçok güzel görünüyorlar. hatta üç boyutlu gibi. uzanıp almak istiyor insan.
eline sağlık.>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BGünaydın;
Cupcake getirdim :)) afiyet olsun.
Tabii ki sizin için yapıldı, kendim için değil :))>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BBehiyeciğim, şimdi sen uyuyorsundur. Bir kısmını ben yedim cupcakelerin, kuzine bana da getirmiş :P Öperim.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BHülya hanım beğenmenize çok sevindim, sevgilerimi iletiyorum size:)

Kuzineciğim uyanınca sürpriz oldu bana, teşekkür ederim:)

Defneciğim zaten hepsini yersem hem ayıp olur hem kilo değil mi:) Afiyet olsun sana da. Sevgilerimle ikinize de.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye
Ellerine saglik cok lezzetli olduklari resimden belli. En kisa surede denenecektir. Sevgiler>

By <$BBlogger Nukhett  > <$BAaa bu arada sen de yengec burcuymussun, yemek blogu olan yengecler klbune hos geldin. Bu sabah nereye ugresam yengeclerle karsilasiyorum.>

By <$BBlogger Nukhett  > <$BBehiyecim, bu kurabiyelerin aynisini ben maalesef biraz daha fazla (1 bardak kadarcik) yag koyarak yapiyordum. AMa bundan sonra senin tarifle yapcam, yagi ne kadar azaltirsak o kadar iyi degil mi? ;) yalniz belirtmeden gecemiycem resimlerin super !! susamlari parmak banip yalayasim geldi :) senden ayrica resim cekme dersi de almak lazim :)) koccamaaan opuldun :) sumeyra>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye ,kurabiyelerin görüntüsü çok güzel çıkmış.Ellerine sağlık.Sen yurtdışında Sofra dergisini nasıl alıyorsun ve ne kadar sürede sana ulaşıyor?>

By <$BBlogger İpek Kuscut  > <$Bçok güzel görünüyor.uzanıp birtane alasım geldi çayımın yanına :) ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com>

By <$BBlogger SEDAt  > <$BPazar gunu gelen misafirlerim icin yaptim bu kurabiyeyi. Harika oldular..
Tesekkurler Behiye'cigim tarifi paylastigin icin..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BNükhetciğim, hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Evet ben de yengeç burcuyum, ama klupten haberim yoktu:)Blogunuz da hayırlı olsun, özellikle miniklere bayıldım. Görüşmek üzere.

Sümeyracığım, kurs verecek kadar iyi fotoğraf çekemesem de çok teşekkür ederim güzel iltifatına. Yağ miktarı konusunda haklısın, bir de böyle yap bakalım. Umarım beğenirsin.

Çilekciğim, sen de hoşgeldin ve teşekkür ederim. Bana Sofra dergisinin Kasım sayısını arkadaşım postalamıştı, sürpriz olarak. Sanırım 10 günü bulmuştu bana ulaşması. Seni orada okuyunca yazayım istedim ama sen duyurmayınca vazgeçmiştim. Tekrar tebrikler, sevgilerimle:)

Sedacığım ben hep diyorum çekinmeyin alın diye, ama bakıyorum tabak hep aynı, dolu:)Çok teşekkür ederim.

Hanifeciğim tarifi denemen ve beğenmen beni o kadar mutlu etti ki...Ben sana teşekkür ederim:)

Hepinize ayrı ayrı sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMMMMMMMMMM....Bir hayli tecrübe sahibi olan birinden yemek tarifleri almak güzel. Bir de deneyecek kadar yürekli biri olsa yanımda iyi olurdu.(!?) Bu arada bizim buralarda zeytinler toplandı, yemeklik çizik ve kırma zeytinler ağızları tatlandırmaya başladı. Biz de yaptık tabii ki...Bilginize arzeder, talebi olanlara az miktarda yaptığımız çizik yeşil zeytinden, yani yemeye hazır zeytin ve zeytin yağı ( bal gibi ) gönderebileceğimizi gururla belirtirim. Saygılarımla

haralagrele@gmail.com

suat evşen>

By <$BBlogger Oyyy sandığıt  > <$BTeşekkür ederim Suat Bey, eminim zeytinler de zeytinyağı da mis gibidir. Şu an epey uzaklarda olduğum için bir talebim yok, ama bilgi verdiğiniz için teşekkürler. İyi günler dileklerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >