<$BSalı, Aralık 19, 20062>
<$B
Bizim Pastane'de dolaşırken her zaman kendimi kaybediyorum ben, size de oluyor mu? Birbirinden güzel pasta, kek, kurabiye tarifleri arasında gezinip, resimlere bakarken çok zevk alıyorum. Bir de Zinnur'un gerçekten pastanesi olsaydı ne olurdu acaba :)Kubbe pasta da Zinnur'un güzel pastalarından ve benim en beğendiklerimden biri idi. Hep denemek istiyordum, eşimin doğum günü sebebiyle bir cesaret başladım işe :) Görüntü olarak elbette eksikliklerim çok, ama tadı güzel bir pasta oldu. Bir dahaki sefere görüntü üzerinde çalışabilirim sanırım. Tarif ve yardımın için çok teşekkürler Zinnur...





Öncelikle rulo pastamız da daha yeni bitmişken küçük bir pasta olsun istiyordum. Zinnur'un çikolatalı pandispanya tarifini aynen yaptım, kubbe için gerekli alt ve üst parça dışında içine de bir kek katı yerleştirdim. Kekin arta kalanlarını buzluğa kaldırdım. İçindeki dolgu kreması için beyaz çikolatalı, krem peynirli krema ve üstü için ekşi kremalı ganaj tarifini kullandım. Pastam küçük olduğundan krema miktarlarını azalttım. Ancak çok hassas ölçerek yapmadığım için dıştaki ganaj koyu kıvamlı oldu. Lezzetine bir etkisi olmasa da dıştaki görüntüyü bozdu ve kalın bir tabaka oldu. Bu arada eşim evdeydi ve o mutfağa gelmeden yapmaya çalışınca da biraz aceleye geldi. İçteki dolgu kreması için ise, mecburi bir değişiklik yaptım. Evde sıvı kremam kalmadığından ve katı yağ kullanmak istemediğimden, sıvı krema yerine yine ekşi krema, yağ yerine krem peynir kullandım. Bilemiyorum çok mu uydurmuş oldum ama tadı güzel oldu :) Pastanın içinde böğürtlen ve damla çikolata kullandım. Ben böğürtlen, vişne, ahududu gibi meyveleri çok seviyorum pasta içinde. Hem renkleri hem de hafif mayhoş olmaları nedeniyle benim damağıma ve gözüme hitap ediyorlar. En son yediğim böğürtlen, damla çikolata ve vanilyalı dondurma da kararımı kesinleştirmişti :)

Ben küçük yapmaya çalıştıysam da pastanın bir dilimi, hem gözünüzü hem midenizi o kadar doyuruyor ki, iki kişi olunca bitirmeniz güçleşiyor. İnce bir dilim ile yetinmek, pasta yapınca misafir çağırmak lazım sanırım :)
>

<$B24rum:

<$Bmerhaba canım önce eşinin doğum günü kutlu olsun daha nice doğum günleri kutlarsınız birliklte inşallah.Pastayada bayıldım tadıda nefise benziyor ellerine sağlık canım sevgiler....>

By <$BBlogger ArMedat  > <$BPasta nefis gozukuyor Behiye. Ellerine saglik. Bu arada iki hafta once kar gorelim diye daglara gittik ama kar-filan yok. Bu gidisle kar gormeye sizin oralara gelecegiz. Biz hala yarim kollularla dolasiyoruz buralarda:))) Sevgilerle,>

By <$BBlogger Tubat  > <$BEşinin doğum gününü kutlar, birlikte gönlünüzce nice nice yıllar dilerim.

Zinnur'un pastanesinde ben de kendimi kaybediyorum bütün pastaları sırası ile yapmak istiyorum ama iş süsleme kısmına gelince çuvallıyorum, birde yapılan pastaları bitirmek için yardıma ihtiyacımız oluyor :))

Bu konularda da birbirimize yardımcı olmalıyız:)) ben yardıma hazırım Behiye'ciğim

Sevgiler.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$Bcanim,
merakla bekliyordum,harika gorunuyor.ellerine saglik.
bu arada metehan'a tebriklerimi ilet lutfen..
zerrin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiyeciğim,
diliyorum nice doğumgünlerinizi birlikte kutlayın. Ben pastanı çok beğendim, ellerine sağlık canım arkadaşım.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BArzucuğum, çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. Tadı güzel ama senin güzel süslemeli keklerine pek benzemiyor maalesef:(

Tubacığım, çok sağol. Burada da kar yok ama soğuk çok. Siz bize gelin isterseniz,dönüşte biz de sizin peşinize takılabiliriz böylece:)

Kuzineciğim, çok teşekkür ederim.
Zinnur'un narin, güzel pastaları yanında benimkini koymak ayıp oldu biraz:( Onun maharetini yakalayamayız ama denemeler yapabiliriz değil mi:)Yardım teklifini seve seve kabul ediyorum, şimdi ne zaman buluşsak ona karar verelim.Hem yapalım hem yiyelim :)

Zerrinciğim, iletirim canım, çok sağol:)

Defneciğim, çok teşekkür ederim. Umarım daha güzellerini yapmak kısmet olur ilerki yıllarda:) Bu arada rüyamda seninle konuştum gece:)

Eşim adına hepinize güzel dilekleriniz için teşekkür ederim, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbehiyecim ben pastanin kremasi olmazsa kek olarak yiyemeyenlerdenim. pasta cok guzel duruyor, beyaz renkli ve krem peynirli kremalarla kakaolu kekler harika yakisiyor, ben de daha once yapmistim boyle bir tarif, hme ellerine saglik, hem afiyet olsun. bir de bu tarifte var mi dikkat etmedim ama nescafe ya da kahve tozu serpince kremanin tadi cok guzel oluyor.
zeynep:) evet benim>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBence çok da güzel gözüküyor ,bence uydurdum demişsin ama bence çok güzel uyuşmuş malzemeler,hem doğaçlama çalışmak çok daha güzel değil mi ? mutfakta .Sevgiler.Kabaklı pastan da çok güzel olmuş.Ellerine sağlık>

By <$BBlogger İpek Kuscut  > <$BBehiye'cigim
pastan pastanedeki cikolatali pastalari aratmiyordu.Paylastigin icin sagol.
Esinle mutlu nice yillara,
Gorusmek uzere>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BZeynepciğim, neyse ki bu kez tarzına bakarak acaba bizim Zeynep'mi diye düşünmeme gerek kalmadı:) Ben de senin gibi sade kekleri pek sevmezdim önceden, ama nasıl olduysa değiştim bu konuda:) Kahve tozu kullanmadım ama severim, yakışır.Şimdi senin bu özelliğini unutmayayım ki, misafirliğe geldiğinde yanlış olmasın di mi:) Sevgilerimle.

Miss Çileğim, çok naziksin:) Doğaçlama çalışmak güzel, ama yemeklerde daha bir rahatım sanki bir şeyleri eklemek, değiştirmek konusunda...Kabaklı pastayı da beğenmene sevindim. Görüşmek üzere, sevgiler.

Sefa Nur'cuğum, güzel dileğin için teşekkür ederim. Pastayı beğenmene de sevindim.Her zaman kapımız açık, bir film+bir dilim pasta seansına beklerim yine:)Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBay Duduk Makarna'sinin dogumgunu kutlu olsun Behiye:)
Biz de iki kisiyiz evde ama hic bir zaman pasta borek turu yemeklerde bitirme sorunumuz olmuyor... Neden acaba :)>

By <$BBlogger LaMat  > <$BPasta super guzel gorunuyor,eminim tatdida mukemmeldir.Cikolatali,visneli pastalara bayilirim.Simdi kahvemin yaninda ne guzel giderdi mmm mmm...
Enistemizin dogumgunu kutlu olsun,saglikli mutlu guzel gunler diliyorum.
Lama,yani goturuyorsunuz pasta borekleri...bay lama ve sen bir gram kilo almazmisiniz ya hu...su yiyip yiyip kilo derdi olmayanlari kiskaniyourum...neyse...
Gorusmek uzere Behiyecigim...
selam,sevgi ve dua ile...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHayirli yaslar olsun esine Behiye'cim.Selamlarimizi ilet lutfen.

Gulenay>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BBehiyeciğim,eşinin doğum günü kutlu olsun.birlikte çok mutlu olun inşallah..
Kubbe pastan güzel olmuş Behiye,ben de kestanelisini yapmıştım Zinnur yapınca.Zaten onun yaptığı her şeyi yapmak istiyoruz değil mi?Böğürtlenli de ne güzel olmuştur kim bilir?Eline sağlık.Kendine haksızlık etme...
Çok öpüyorum.Eşine de sevgiler...>

By <$BBlogger munevvert  > <$BTeşekkür ederim Lamacığım, yanlış hatırlamıyorsam Bay Lama'nın yiyecekleri imha etme özelliği vardı değil mi? Bildim mi, kaç lama puanı alıyorum:)

Reyhancığım, vişne-çikolata uyumuna bayılırım ben de yazdığım gibi. Buradaki vişneler garip ama biliyorsun:)Kahvenin yanına ben bir dilim uçurayım sana Reyhancığım, beni hatırlarsın yerken:) Öpüyorum.

Teşekkürler Gülenaycığım, iletiyorum mesajlarınızı, hatta kendin oku diyorum:)Sevgilerimle.

Münevver ablacığım, Zinnur'da sen de ustasın mutfakta ve sizleri çok seviyoruz. Pasta süslemeye elim alışkın değil hiç gerçekten, ama tadı çok güzel oldu, böğürtlen de yakıştı. Eşime selamlarınızı iletiyorum, ben de sizi öpüyorum.

Tekrar hepinize teşekkür ederim.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye, esinin dogum gunu kutlu olsun.
Ben de esimin dogum gunlerinde pastayi kendim 'yapmaya calisirim'. Pasta goruntusu konusunda ben hic becerikli degilim, ama tadi guzel olur tabi. Bir de o dogum gunleri hep haftasonuna falan denk gelir, aynen esim evde olur, ona surpriz yapacagim diye elim ayagima dolanir mutfakta. Ama onemli olan emektir, niyettir. Pastan bence son derece istah acici gorunuyor. Hele ic malzemeleri mmmmmmm...>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BAçalyacığım, çok teşekkür ederim. Dediğin gibi verilen emek önemli, pastayı da beğendik, gerisini ikinci plana attık böylece:) Sevgilerimle, görüşmek üzere.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BÖncelikle esinin dogum gününü en icten dileklerimle kutlarim daha nice huzurlu saglikli mutlu yillar gecirirsiniz birlikte.
Pasta da harika görünüyor ellerine saglik..>

By <$BBlogger elcinin_mutfagit  > <$Bellerine sağlık Behiye'cim :)
yakın yerlerde oturuyor olsaydık pastayı bitirmek için seve seve yardıma geirdim :)) nefis görünüyor

sevgiler>

By <$BBlogger nilayt  > <$BElçinciğim çok teşekkürler.

Zeynepciğim, bak merak ettim şimdi, yaparsan yazarsın bana. Sen mutfağa giriyor muydun:))

Nilaycığım, çok sağol. Ben de seve seve kabul ederdim teklifini:)

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$B1. pastalarda gözüm kaldı.
2. eşine mutlu yıllar
3. sevdiklerinle birlikte sağlıklı, mutlu, başarılı nice güzel yıllar ve iyi bayramlar dilerim.>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BHülya hanım merhaba,çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için. Ben de sizin bayramınızı ve yeni yılınızı en içten dileklerimle kutluyorum, selam ve sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye, bloglines bana yine bir azizlik etti ve yaklasik 1 aydir senin yeni iletilerinden haberdar edilmedigimi simdi tesadufen farkettim. Ben de merak edip duruyordum, pastan nasil oldu diye! Eskileri ziyaret ederim dusuncesiyle bloguna gelmistim ki, yepyeni birkac tarifle birden karsilastim. Bizim Pastane'nin adinin gecmesi ayrica hos bir surpriz oldu. Guzel sozlerin icin tesekkur ederim. Pastan pek guzel olmus, eksi krema ve peynir kombinezonu ayrica cok ilgimi cekti, denenecekler listeme kaydettim.
Sevgiler,>

By <$BBlogger zinnurt  > <$BZinnurcuğum, pastamın tadı gerçekten güzel oldu. Pandispanyasını da çok beğendim. Yalnız dış kaplaması olmadı, inan çekindim senden:( Ben sana teşekkür ederim Bizim Pastane sayesinde gözlerimizi şenlendirdiğin için. Daha sırada yapmak istediğim tariflerin var, bakalım:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >