<$BPerşembe, Aralık 14, 20062>
<$B
Burada genellikle kabak tatlısı için büyük armut şeklini andıran 'butternut squash' diye geçen kabakları kullanıyoruz. Kabuklarını soymak çok zor olmasa da sanırım biraz üşengeçliğime denk geldi ve hazır püre almaya karar verdim. Markette gözüme ilk çarpan kutuyu aldım, kocaman bir kutu. Sanırım bir kaç çeşit daha yaparım onunla :) Herşeyin tazesinin daha güzel olacağını düşündüğümden biraz endişeliydim açıkçası. Ama bu kek beklediğimden çok güzel oldu. İçindeki krem peynirli krema da çok yakıştı. Ayrıca tarife de kutunun üzerinden ulaştığım için, bu hazır püre benim işime çok yaradı :)





Malzemeler :


kek için
3/4 cup un
1/2 tsp kabartma tozu
1/2 tsp karbonat
1/2 tsp toz karanfil
1/2 tsp tarçın
1/4 tsp tuz
3 büyük yumurta
1 cup şeker
2/3 cup kabak püresi
1 cup çekilmiş ceviz (isteğe bağlı)

dolgu kreması için

226 g krem peynir,oda sıcaklığında yumuşak
1 cup elenmiş pudra şekeri
85 g tereyağı, yumuşak
1 tsp vanilya

Ayrıca 1/4 bardak pudra şekeri mutfak havlusuna serpmek için

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı :

38x25 cm boyutlarındaki tepsinizi pişirme kağıdı ile kaplayın. Kağıdın üzerini yağlayıp, hafifçe unlayın. Bir kapta un, kabartma tozu, karbonat, tarçın, toz karanfil ve tuzu karıştırın. Ayrı bir kapta 3 yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar çırpın. Ardından kabak püresini ekleyin ve karıştırın. Sıvı karışımı, unlu karışıma ekleyin ve karıştırdıktan sonra hazırladığınız tepsiye yayın. Üzerine isterseniz ince çekilmiş cevizden serpin. 375 F(190 C) ısınmış fırında 13-15 dk, kek kenarlardan ayrılmaya başlayıncaya kadar pişirin. Tarifte üzerine 1/4 bardak pudra şekeri serpilmiş temiz bir mutfak havlusuna çıkarıp, kağıdın ayrılması ve havluyla sarılması yazıyor. Ben alıştığım şekilde sıcakken kağıtla birlikte rulo şeklinde sardım. Ama yine tarife uymak için, kağıdı dikkatlice sıyırıp, hemen mutfak havlusuna koyarak o şekilde tekrar sardım.

Dolgu kremasını, bütün malzemeleri krema kıvamına gelene kadar çırparak hazırlayın. Kekiniz soğuduktan sonra dikkatlice ruloyu açarak kremayı her tarafına sürün ve tekrar sarın. Pastanızı sararak en az 1 saat buzdolabında bekletin. Üzerine pudra şekeri serperek servis yapın.

Notlarım:

Ben ruloyu erkenden yaptığım için, kremasız olarak dondurmuştum. Ancak sapasağlam olan rulomu daha sonra açarken kırdım. Dilim resmi o nedenle çok düzgün görünmüyor.
(Ekleme : Tekrar yaptığım bir zamanda dilim fotoğrafını yeniden çektim. Kremasını orta kısmına daha düzgün bir şekilde koydum. Bu kez istediğim gibi oldu sanırım :)) (11/01/07)

Tarife göre tepsi ölçüsünü yazdım, ama ben dar, uzun kurabiye tepsimi kullandım. Belli bir yerine kadar kağıdı yayarak yaptım, bir sorun olmadı.

Yarım bardak hafif ağıza gelecek şekilde çekilmiş ceviz kullandım ve karanfilim olmadığı için ekleyemedim.

Son olarak, bu ayki ev sahibemiz Vildan'a teşekkür ederim. Sizler de kimler, ne marifetler göstermiş diye merak ediyorsanız Marifet Teyze 'ye misafir olmayı unutmayın!...

>

<$B35rum:

<$BCok leziz ve hos ve degisik gorunuyor Behiye,ellerine saglik:)
Bende karanfil vardi sorsan verirdim...Benimki de laf mi degil mi ,o kadar mesafeden nasil karanfil vereyim sana :)
Laf aramizda iyi olmus katmadigin, karanfili sadece sarmisak kokusu karsiti oldugum zamanlarda kullanirim,
Sevgilerimle>

By <$BBlogger LaMat  > <$BBalkabagi tabagin da cok sirinmis,tu tu tu diyeyim de kirilmasin :D>

By <$BBlogger LaMat  > <$BUfff, nasıl kilitlendim ekrana anlatamam. Gözlerim rulo pastan gibi fır döndü yahu :P Behiyeciğim, ben de istiyorum yaaaa!!!

Ellerine sağlık.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBehiyeciğim,benim de pürem var daha.Ben de bu ruloyu deniyeyim.Çok beğendim.Eline sağlık.
Seninki de beta blogger.Yorum iletemiyorum.anonymousu ya da otherı kullanacağım.Gider inşallah..
Sevgiyle öpüyorum..
nanelimon.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bharikasin, fazla soze ne gerek....>

By <$BBlogger Yelda Özyurtt  > <$BMerhaba Lama, aslında karanfil hiç kullanmadım böyle şeylerde, sever miyim ben de bilmiyorum. Ama karanfili postalamak zor olmazdı sanırım hangi mesafeden olursa olsun:) Tabağımı ben de sevdim, Halloween tabakları:) Ben de sana pasta ikram edeyim gelmişken, sevgiler.

Defneciğim, rulonun bir tarafını kırınca çok iyi olmadı fotoğraflar, ama beğendiysen sevindim. Ben bıraktım sizin eve pastadan, akşam yersiniz:) Öpüyorum.

Münevver ablacığım istemeyek beta blogger'a geçtim bir süre önce. Önce bazı yorumlar anonymous oldu, neyse ki şu an sorun yok. Sizinki de gelmiş:)Ruloyu beğenmenize sevindim gerçekten, siz mutlaka daha güzelini yaparsınız. Ben de sizi öperim.Teşekkürler.

Yeldacığım, çok incesin, keşke kelimenin hakkını verebilsem daha fazla,çok teşekkürler...Cevap yazmakta zorlandım:)Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BCanım Behiye'ciğim, bende o servis tabağı ile bir dilim istiyorum.
Sevgiler.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BEllerine sağlık Behiye,çok leziz görünüyor.

kabak püresi gibi birşey henzü Türkiye 'de yok :)
Biz geleneksel ev usulünü uyguluyoruz hala :) gelirmi acaba buralara? gerçi şikayetimiz yok bu durumdan doğal ve katkısız oluyor :)

Selam ve sevgilerrr>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BKuzineciğim seni unuttum sanma, tabii ki sana da bir dilim var, istersen tabakta sana kalır:)Sevgiler.

Serinmaviciğim, geleneksel usüller iyidir, ben de hazır gıdayı minimum kullanma taraftarıyım. Yoksa bu ülkede her şeyin hazırını kolayca bulabiliyorsun.Yalnız içimi rahatlatan, bu pürede katkı maddesi yoktu, saf:)Ruloyu beğenmene sevindim. Senin kış güzelleri de çok güzeller:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSu goruntunun guzelligine bakarmisiniz ya hu...super guzel gorunuyor Behiyecigim.Hic rulo pasta denemedim,yapamam diye korkuyorum hic cesaret edemedim iste.Yine soyluyorum resimleri ve sunumunu cok begeniyorum.Eline saglik,eminim tadida cok nefistir...
Vancouver'dan sevgiler.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiyecigim, rulo harika, tabak cok cici, ne diyeyim arik. Bu Amerikalilar bayiliyor bu balkabagi rulo pastasina, sanirim onlar icin de yeni birsey ki, isyerinde pot luck party'de yapip getiren kadinin tepesine ususmustu herkes tarif istemisti, sanirim kadin bana da yazmisti, tarif bir yerlerde ama kimbilir nerelerde? Kim ugrascak simdi onu bulmakla, hazir iste seinki var, ohhh...>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BPastan çok güzel görünüyor canım, ellerine sağlık... Bence dilim hali de çok düzgün görünüyor :)
Sevgiler>

By <$BBlogger Nilüfert  > <$BBehiyeciğim,'Yılbaşı Bayram Mönüsü'logosunu nasıl küçülttün?Büyüklük sayfanın şeklini bozdu.Korkumdan bir daha denemedim.
Sevgiyle...>

By <$BBlogger munevvert  > <$BReyhancığım, çok teşekkür ederim, çok sağol. Rulo yapmak gerçekten zor değil, eminim yaparsın. Bir kere denemeni tavsiye ederim. Bu kırılan ilk rulom oldu, o da benim hatam:) Ayrıca kabaklı da çok lezzetli, aklında bulunsun:) Öpüyorum seni, sevgilerimle.

Açalyacığım, ben de tarifi bulduktan sonra yorumlara bakmıştım, herkes çok güzel olduğunu yazmış. Deneyince ben de katıldım onlara, bir daha mutlaka yapacağım:)Sen de istersen tarif burada artık dediğin gibi, sevgilerimle:)

Nilüferciğim, görüşemedik seninle bir süredir. Hoşgeldin, beğenmene sevindim ruloyu:) Sevgilerimle.

Münevver ablacığım, baktım sayfanıza, ben uyanıncaya kadar yapmışsınız sanırım:) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BEvet Behiyeciğim,bir cesaret tekrar denedim.Bu sefer problem çıkmadı.Sağol..>

By <$BBlogger munevvert  > <$BEllerine sağlık Behiye pastan harika görünüyor satınlar gibi süper olmuş bende aranıza yeni katıldım görüşmek üzere sevgilerimle kirazdali.blogspot.com>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BCok güzel!!! Kabak etkinligi cok isabetli oldu. Bahcede yetisen onca kabaktan neler yapilabilecegini ögrendim. Bu pasta da yeme de yaninda yat cinsinden. Ellerine saglik.
Sevgiler Sonia...>

By <$BBlogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDENt  > <$Bbehiye'cigim çok istah açici bir tarif bulmussun. isil'cigim da biz onlara misafirken balkabakli ekmek yapmisti. içindeki baharatlarla birlikte balkabagi cennetten çikma gibi geliyor insana! ellerine saglik.
tijen>

By <$BBlogger Tijent  > <$BSevgili Behiye
Çok güzel olmuş. Kabakla pasta yapılacağı aklıma gelmezdi görüntü ye beni diyor ellerinize sağlık>

By <$BBlogger sevdamavisit  > <$Bmerhaba,pastanız çok güzel,ama bizim buralarda balkabağı püresi satılmaz ben de yapmaya üşenirim,canım isteyince sizin yaptığınız pastaya bakarım artık,selamlar>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye'cim :)
ellerine sağlık...bir dilim alabilirim...nefis görünüyor ;)

sevgiler
nilay>

By <$BBlogger nilayt  > <$BSevindim Münevver ablacığım problem çıkmamasına:)

Sevgili Kiraz aramıza ve bloguma hoşgeldin. Güzel yorumun için teşekkürler.

Soniacığım, çok kabağın varsa gerçekten iyi olmuş bu etkinlik:) Pastayı beğenmene sevindim, sağolasın.

Tijenciğim, çok teşekkür ederim, zaten tatlı bir tarif denemek istiyordum, bu güzel bir tesadüf oldu. Beğenmene sevindim:)
Balkabaklı ekmek hiç tatmadım henüz...Eminim hoştur. Teşekkür ederim ziyaretin için:)

Sevdamavisi hoşgeldin,ben de Amerikalı bir arkadaşımda kekini yemiştim bir kez, o da güzeldi çok. Çok teşekkür ederim.

Süheylacığım, yakın olsan yapardım ben sana:)Ama püre miktarı çok sayılmaz, belki uğraşırsın bir gün:)

Nilaycığım, hemen bir dilim geliyor sana, Cafe Sardunya'ya ikramımız olsun:)

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bcok begendim keki ve sosunu,aldigin hazir sosun adi nedir?>

By <$BBlogger Hulyat  > <$BYine geldim ben:)Tabakların etkinlikle uyumuna bayıldım ,söylemeyi unutmuşum :)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bah behiye ah,
bakmicam bir daha sitene(saka tabi)beni bu halimde buralarda koyup baska yerlere gittin.
yakinimda olsaydin,hepsinden istersim valla cok guzel gozukuyorlar. malumun ben bu siralar mutfaktan ve firindan oldukca uzagim, bu kisa surecegede benzemiyor.
ellerine saglik hepsi harika gozukuyor ama ben suan en cok o acmalardan yemek istiyorum.
Sevgiler gorusmek uzere
Neslihan,Oxford dan>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHülya merhaba, aldığım kabak püresi. Markası Libby's. Orjinal tarife de bakabilirsin istersen. Teşekkür ederim, sevgilerimle.

Serinmaviciğim çok sağol, ayaklarına sağlık:)Halloween nedeniyle burada çok oluyor kabaklı eşyalar:)Sevgilerimle.

Neslihancığım, sen bakmayabilirsin bir süre, anlıyorum halini:) Bize geleceğiniz zaman sipariş verirsin artık, yaparım ben oldu mu? Bekleriz her zaman. Kendine iyi bak, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BEtkinlikte bal kabağına doyduğumu sanmıştım ama resmi görünce anladımki hala doymamışım :) ve bende bir dilim sitiyorum mümkünse nefis görünüyor elinize sağlık sevgiler gönderiyorum size.
Özlem özge>

By <$BBlogger pastacı kızt  > <$BBehiyecim ellerine sağlık, ne güzel görüntüler bunlar böyle..Ben de senin yazını okurken bir yandan da annemi bugün yaptığı kabak tatlısının kalanını rulo pasta yapma konusunda ikna etmeye çalışıyorum;).
Sevgiler..
aslı>

By <$BBlogger butterflyt  > <$BÖzgeciğim senin pastanın görünüşü de çok güzel, ellerine sağlık. Yeni blogunu da ekleyeceğim ilk fırsatta linklerime. Benden de sana sevgiler, bir dilim pasta ile birlikte tabii:)

Aslıcığım, pişman olmayacağını düşünüyorum denersen, bakalım anneciğin ne diyecek:)Çok teşekkür ederim, görüşmek üzere.
Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecim, kekin ne kadar guzel kabarmis masallah. Yumusacik gorunuyor, ellerine saglik!

Sevgiler...>

By <$BBlogger Zeynep Sedat  > <$BZeynepciğim, hoşgeldin :)Kek gerçekten yumuşak ve lezizdi, sağolasın. Taşınma telaşında bile uğrayıp, yorum bıraktığın için teşekkürler ve sana kolay gelsin, sevgilerimle:)>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,
annemin vefatı dolayısıyla bırakmış olduğunuz nazik mesaja teşekkür ederim sevgilerimle>

By <$BBlogger one ben bir seyt  > <$BCandancığım, Allah'tan anneciğine rahmet diliyorum. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMutfak dolabimda bir balkabagi puresi konservesi var. Epeydir bu tarifte kullanilmak uzere bekliyor. Hatta etkinlige yapmak istemistim ama yetistirememistim. Neyse ki, senin sayende, kabakli tarifler arasinda yerini almis oldu balkabakli rulo pasta. Ellerine saglik, gayet muntazam gorunuslu bir rulo olmus.>

By <$BBlogger zinnurt  > <$BZinnurcuğum, çok teşekkür ederim, sen yapsan eminim çok daha güzel ve düzgün olurdu rulo. Neyse ki ikinci yaptığımın dilim resmini de ekledim, o daha içime sindi. Tadını da çok beğendik. Teşekkür ederim uğradığın için, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >