<$BPazar, Aralık 10, 20062>
<$B
Skonu kekten daha kıvamlı, yumuşak bir kurabiye çeşidi diye tarif edebilirim sanırım. En azından benim yediklerim öyleydi hep :)Dışarda yediğim zamanlar bunu hissetmemiştim, ama bu yaptıklarım bana çocukken misafirlikte yediğim yumuşak, kendine has kokulu kurabiyeleri hatırlattı. Onların bir ismi var mıydı bilemediğim için yazamıyorum :( Şu ana kadar likapalı, tarçınlı ve damla çikolatalı skonlar yedim. Daha çok çeşitleri var tabii, hatta tuzlu versiyonları da...

Bu tarifi iki kez uyguladım. Tarifte süt veya krema kullanılabilir dediği için, birini sıvı krema ile denedim, birini sütle. Birinde üste koyulan kırıntı diyebileceğimiz kısmı yapmadım, diğerinde yaptım. Sonuçta beğendiğimiz sade, üstüne birşey koymadan, sıvı krema kullanarak yaptığım oldu. Yalnız üzerindeki kısmı yapmayınca, şeker miktarını biraz arttırmak gerekiyor, likapaların mayhoş tadını dengelemek için. Orjinali için linki tıklayabilirsiniz, ben beğendiğimiz şekli ile tarifi yazıyorum.

Malzemeler :

2 cup un
1/3 cup şeker
2 tsp kabartma tozu
Bir tutam tuz
85 g soğuk, küçük parçalara kesilmiş, tuzsuz tereyağı
1 cup likapa
1 büyük boy yumurta
1 tsp vanilya
1/2 cup sıvı krema

Üzerine sürmek için bir miktar sıvı krema

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)


Yapılışı :

Büyük bir kapta un, şeker, kabartma tozu, tuz ve vanilyayı karıştırın. Küçük parçalara kesilmiş tereyağını ekleyin, çatal yardımıyla ezin. Hamur kırıntı halinde olacaktır. Ayrı bir kapta hafifçe çırpılmış yumurtayla, kremayı karıştırın ve bu sıvı karışımı unlu karışıma ekleyin. Yavaşça likapaları karışıma ekleyin. Malzemeler birbirini tutacak kadar karıştırın. Hafifçe unladığınız bir yüzeye hamuru alın. Likapaları ezmemeye çalışarak, bir kaç kez yoğurup, kabaca daire şekline getirin ve bıçakla 8 adet oluşacak şekilde üçgenlere bölün. Üzerlerine fırça ile sıvı krema sürerek, önceden ısıtılmış 425 F(220 C) fırında hafif kızarıncaya kadar pişirin. 20-25 dk sürebilir. Skonların alt kısmının yanmaması için iç içe konulmuş, çift tepsi kullanmayı unutmayın.
>

<$B23rum:

<$Btam soracaktım kiii...sonra buldum :)likapa 'mersin'miş...burada mersin olarak geçiyor yani...çok farklı bir tarif...kek değil ,kurabiye değil...değişik tarifleri çok seviyorum.Harika görünüyorlar... Behiye cim ellerine sağlık

Nilay>

By <$BBlogger nilayt  > <$BBehiyeciğim,
yazamadım sana şu aralar, nedenini de yazacagım ilk fırsatta.

Ne kadar da hoş görünüyorlar fotoğrafta...ellerine sağlık. Yani kısacası, bayılıyorum senin tariflerine ben!! :)>

By <$BBlogger Defnet  > <$Bdeğişik ve güzel bir hamurişi.ellerine sağlık

seda
tarifname.blogspot.com>

By <$BBlogger SEDAt  > <$Bslm,ben bu scone ları daha önce çok duydum ama yeme fırsatım olmadı bunları deneyyim inş..selmlr>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bgüzel ve degisik bir tarif, ellerine saglik. Sevgiler Sonia...>

By <$BBlogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDENt  > <$Bharika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.>

By <$BBlogger hayatt  > <$BZeynepciğim sağol,öpüyorum seni.

Nilay, bu isim olayı epey konuşulmuştu. Sevgili Tijen'den öğreniyoruz biz de:) Benim daha önce yaptığım likapalı muffinler var, vaktin olursa bakabilirsin. Teşekkür ederim uğradığın için, sevgiler.

Defneciğim, bekliyorum...Kendini sıkmadan, fırsat bulunca elbette:) Tariflerimi beğenmen beni mutlu ediyor Defneciğim,umarım ikimizin tariflerinden de yararlananlar oluyordur değil mi? Görüşmek üzere.

Sedacığım teşekkürler...

Süheyla hoşgeldin, umarım seversin skonları:)

Sonia ve Hayat sizlere de çok teşekkür ederim, yorum ve ziyaretiniz için...

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSevgili Behiye,
eline sağlık. değişik, kolay ve hoş bir tarif. Ama likapayı nereden bulacağız?? üzümlü, fındıklı vs. de olabilir diye düşünüyorum. Ne dersin?
Tabi likapanın ekşimsi lezzetini veremez ama...>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BBehiyecim,bu likapadan başka birşey kullnabilirmiyiz? dondurulmuşmuydu senin kullandıkların tazemiydi?Donmuş frambuaz ya da donmuş vişne olabilir mi?
Ellerine sağlık oldukça güzel görünüyorlar...


Selam ve sevgiler...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHülya hanım, çok kolay ve özellikle fırından çıktığında çayla birlikte güzel oluyor. Ben pazar kahvaltısına yapmıştım. Yazdığım gibi çeşitleri çok,üzümlü olanları da var tabii. Bence tarif üzerinde deneme yapabilirsiniz. Ama isterseniz üzümlü bir tane bulup, gönderebilirim de...

Sevgili Serinmavi, ben taze likapa kullandım. Baktığım bir kaç tarifte de taze, bu tarz meyveler kullanılmıştı,böğürtlen, ahududu gibi.Bazı kurutulmuş meyveli tarifler de var.

Umarım yardımcı olabilmişimdir sizlere:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bbehiyecim,
likapa nedir ogendim.ama bunu baska bir seyle yapamazmiyim acaba?
sevgiler,zerrin.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye'ciğim ellerine sağlık, ben buralarda likapa bulamıyorum, ne yapalım? bir gün sana geliriz artık :))>

By <$BBlogger kuzinet  > <$Bmerhabalar, ellerine saglik. Skonlarin orjinalinden cok daha guzel gozukuyor:))>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BZerrinciğim, öncelikle hoşgeldin:) Hülya hanım ve Serinmavi'ye de yazdığım gibi başka denemeler yapılabilir üzerinde.Ancak kendim yapmadım henüz,en iyisi yakın zamanda çikolatalı veya üzümlüsünü deneyip,yazmak sanırım:)

Kuzineciğim gel beklerim, hem senin sincaplar da burada, severiz birlikte:)

Yeldacığım çok teşekkür ederim, üzerine yapılan kısım olmayınca daha bir parlak gözüktüler:)

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BEn sevdiklerimden:)))
Hem de likapali:)>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BBehiye'cim degisik ve guzel bir goruntu ama tadini ise merak ettim diyebilirim...Kekle kurabiye arasi birsey ha...Sen disaridanmi yiyordun yada nerede tadmistin?Varsa tadma sansimiz Columbus'a suan icin gelemiyoruz sansimizi baska yerde zorlasak:))

ellerine saglik...
Gulenay>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BBehiye'cim,
denedim. ben kuru üzüm ve günkurusu kayısı parçaları koydum.
Çok lezzetli oldular. Bir ara sayfama da koyacağım. Ben biraz büyük büyük yapmışım. Bir dahaki sefere açıp bardakla keseceğim.
Teşekkürler tarif için...>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$BHanifeciğim, ben de hep takılıyorum likapalı olanlara:) sevgiler.

Gülenay, her yerde rastlayabilirsin skonlara. Ben Starbucks ve Panera bread'de yiyorum ama en son bir hastanenin kafeteryasından almıştım. Çok da güzeldi:) Bir denersin artık, sevgiler.

Hülya hanım, çok sevindim beğenmenize gerçekten:) Kuru üzüm ve kayısı, diğer yapmak isteyen arkadaşlara da fikir verecektir eminim. Denediğiniz ve haber verdiğiniz için ben teşekkür ederim. Ellerinize sağlık, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BScone'u cok severim, hele blueberry'li ise yemem de yaninda yatarim :)>

By <$BBlogger Açalyat  > <$Bbehiye hnm,son scone tarifiniz cok guzel gorunuyor da olsa benim aklim bir onceki tarifiniz `acma`larda kaldi.walla canim cekti yawww : -(
dikkatimi ceken birsey de oldu genelde acma tariflerinde yag miktari fazla olur sizinkisi yarim bardak sivi yag normal oranda gorunuyor.En kisa sure icinde denemek istiyorum.bu arada ekmek makinasi kullanmakdan memnunmusunuz?ben de bir tane almak istiyorum da..Ama gercekten isime yarayacakmi diye dusunceliyim de...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BAçalyacığım, iyi ki skonlar bu cümleyi duymadılar da, bizim buzlukta sessizce yattılar:)

Neverland hoşgeldin ve çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim:) Aslında bu tarifte hemen hemen diğerleri gibi. Ben yarım ölçü yapmaya alıştığımdan, sanırım bu benim normal ölçüme dönüştü zamanla. Birincisi bu kadar açma bize yetiyor da artıyor, ikincisi gerçekten yağlı bir açma olmadığı gibi, son derece yumuşak oluyorlar. Umarım beğenirsin. Ekmek makinesi için açma yorumlarında da yazmıştım, illa şart diyemem tabii, ama bana kolaylık sağladığı kesin:)Ziyaretin için teşekkürler ve sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bselam behiyecim,
kekle kurabiye arasi diye okuyunca tam bana gore hemen denemem lazim demistim. Ancak bugun deneyebildim. blueberry yerine kuru uzum ve ceviz kullandim. cok guzel oldu.
bizimle paylastigin icin tekrar tesekkurler.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BGülçinciğim, denemiş ve en önemlisi beğenmiş olmanıza çok sevindim. Deneyenler üzümlü tercih etti çoğunlukla sanırım:) Afiyet olsun, görüşmek üzere. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >