<$BPazartesi, Ocak 08, 20072>
<$B
Havuçlu kekin muffin kalıplarında pişirilmiş şekli ve benim de ilk havuçlu kek denemem...Hem muffinleri sevmem, hem de hafta arası kahvaltı için, eşime uygun bir seçenek olması nedeniyle bu muffinleri yapmaya karar verdim. Şu ana kadar tarifleri beni yanıltmayan bu siteden yine güzel bir tarif bence. Sanıyorum diğer havuçlu keklerden farkı, içine elma ve hindistan cevizi de katılması.

Tarifte açıklamak istediğim nokta ise hindistan cevizi. Burada Türkiye'de alıştığımızdan farklı bir hindistan cevizi kullanılıyor. İrice rendelenmiş, hafif nemli, şekerlendirilmiş veya şekerlendirilmemiş şekilde satılanları mevcut. Muffinlerin üstünde süsleme amacıyla hafif fırınlanmış olanlarını kullandım. En alttaki fotoğrafta ise paketten çıkan halini görebilirsiniz.

Malzemeler :

1/2 cup kavrulmuş ceviz içi (50 g)
2 cups ince rendelenmiş havuç (270 g)
1 büyük elma, rendelenmiş
2 cups un (280 g)
1+1/4 cups şeker (250 g)
3/4 tsp karbonat
1+1/2 tsp kabartma tozu
1/2 tsp tuz
1+1/2 tsp tarçın
1 cup hindistan cevizi
3 büyük yumurta ( 2 tane kullandım, elimdekiler daha büyüktü.)
3/4 cup sıvıyağ ( Elimde olduğu için tarife uyarak kanola yağı kullandım)
1+1/2 tsp vanilya

Krem peynirli krema :

1/4 cup tuzsuz tereyağı, yumuşak (56 g)
1/2 cup krem peynir, yumuşak (110 g)
3 tbsp pudra şekeri

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı :

Öncelikle cevizi isterseniz fırında, isterseniz tavada biraz kavurun. Soğuduktan sonra kabuklarını mümkün olduğunca ayırarak, çekin. Elma ve havucu ince olarak rendeleyip, bir tarafa ayırın.

Bir kapta un, şeker, tarçın, kabartma tozu, karbonat, vanilya ve tuzu karıştırın. Bu kaba ceviz ve hindistan cevizini de ekleyin.

Ayrı bir kapta yumurtaları ve yağı çırpın. Elma ve havuç rendesini de katarak karıştırın. Bundan sonra bu karışımı, unlu karışıma ekleyerek karıştırın.

Yağladığınız veya kağıt kalıplar yerleştirdiğiniz muffin kalıbınıza, karışımı dondurma kaşığı veya normal kaşıkla doldurun. 360 F(180 C) ısıtılmış fırında pişirin. Kürdan batırarak içini kontrol edin, 20-25 dk civarında pişme süresi var.

Krem peynirli krema için, yumuşamış malzemeleri çırpmanız yeterli olacaktır. Tek başına yeterince lezzetli muffinler olduğu için yapmanız da gerekmiyor aslında. Benim evde yarım paket peynirim varken ve resimdeki halleri hoşuma gitmişken yapayım istedim. Sadece 1 kaşık tereyağ ekleyerek çırptım peyniri, tabii şekerle birlikte ve muffinlerin bir kısmına sürdüm.

Tarife göre 18 standart boyutta muffin elde edilmesi gerekiyor. Ben iki kerede pişirmek istemediğimden 12 lik kalıbımı biraz fazla doldurdum, hafif şapkalı oldular. Bir tane de sufle kabımda pişirdim ve kahvaltıda afiyetle yedim :)
>

<$B30rum:

<$BSuper guzel gorunuyorlar...Canim nasil cekti.Cok severim havuclu muffin.Tim Hortons dan aliyorum burda.Ev yapimi olanlar daha saglikli ve lezzetlidir eminim.Eline saglik Behiyecgim.En kisa zamanda cocuklarim icin yapacagim havuclu muffinlerden.Yine resimler ve sunum muhtesem...
Vancouver'dan selamlar...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHavuclu kek evde yapildigi surece harika oluyor, ben buranin havuclu keklerini cok sekerli oldugu icin yiyemiyorum, evde kendim yapiyorum (gerci kek,kurabiye,pasta turu seyleri evde yapmayip, ve disaridan da almayip boylece tuketilmesini de engelliyorum...cok cani isterse Tammo'ya yaptiriyorum, o benden daha istekli kurabiye yapmaya ve yemeye...ama muffin yaparim o da boyle saglikli olanlarindan)
Behiye'cigim muffinlerin harika gorunuyor. Hindistan cevizini icine katmaktansa ustune koyman da ayri bir guzellik yaratmis. Afiyet olsun.>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BUnutmadan, 'joy of baking' websitesi icin de tesekkurler, gercekten guzel seyler var, hemen bookmark'ladim. :)>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BBehiyeciğim, aynı site benim de linklerimde ne zamandır. Eşimin evde olmayışı nedeniyle, pek birşey yapmıyorum bu aralar. Ama havuçlu keke hele ki çok sevdiğim muffin şekline bürünmüş iseler hayır demem mümkün değil. Harika görünüyorlar, ellerine sağlık!>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBehiye,eline sağlık.İçindeki malzemeleri çok beğendim.Bu hindistan cevizlerini yurt dışında yaşayan bloggerlardan öğrendim.Çok güzel olmalı.Bilhassa süslemede ...Hemen senin tarifinle denemeliyim.Ama üzerine buradaki hindistan cevizini kullanarak...
(Teşekkür ederim güzel yorumun için)
Sevgiyle,nanelimon..>

By <$BBlogger munevvert  > <$BÇok güzel görünüyor hem içinde havuç olasından dolayı vitaminli olmuş ellerine sağlık.
Hoşça kal.>

By <$BBlogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler...t  > <$BSevgili Behiye ;
ellerine sağlık...muffinlerin nefis görünüyor...kulağın nasıl oldu merak ettim...epeydir sitende faaliyet göremeyince sağlığından endişelenmiştim...umarım iyisindir artık :)

sevgiler>

By <$BBlogger nilayt  > <$Bslm
Harika gözüküyor müfinlerin.Havuçlu olması ilginç geldi bana.Deneyeceğim ellerine sağlık.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BReyhancığım, ben dışardan havuçlu muffin almadığımdan tam karşılaştırma yapamam sanırım.Ama güzel oldular, benim istediğim gibi nemli. Hatta az önce yedim, tadı daha da oturmuş. Sana bir paket yollasam ne iyi olurdu di mi? Çok teşekkür ederim.Sevgilerimle.

Açalyacığım, Tammo'yu zaten elinde kurabiye tepsisi resmi ile özdeşleştirdim kafamda ben:) Muffinleri beğendiğine sevindim, ama hindistan cevizini içine kattım. Yoksa sen sevmiyor musun? Joy of Baking çok güzel bir site, benim en az 5-6 tarifim var oradan. Umarım senin işine de yarar.Sevgilerimle baby boy'un annesi:)

Defneciğim, teşekkür ederim. Ben de senin gibi muffin canavarıyım. Evde kurdele bulsam süs yapacaktım seninki gibi, olmadı çiçek koydum ben de:) Kendine iyi bak Defnem, yine görüşürüz.

Münevver ablacığım hoşgeldin:) Bu tarz hindistan cevizini sevmeyen arkadaşlar var, biliyorum. Bence güzel, değişik. Ben hem bizimkini hem bunu kullanıyorum yerine göre.Umarım beğenirsiniz tarifi. Sevgilerimle.

Perihan çok sağol, hem elma hem havuç vitaminli oldu gerçekten:) Sevgiler.

Nilaycığım çok teşekkür ederim, hem muffinler için hem de sağlığımla ilgilendiğin için:)Şu sıralar iyiyim. Akşam çektiğim fotoğrafların iyi olmaması blogumu güncellememi etkiliyor biraz:( Görüşmek üzere, sevgiler.

Sevgili Nergis, sen de hoşgeldin ve teşekkür ederim. Umarım hoşuna gidecek bir tarif olur. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, muffinlerin cok guzel olmus ellerine saglik. Eminim krem peynirli krema da lezzetini artirmistir. Sevgilerimle>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BBehiye,kanola yağının yaratığı farkı merak ettim aslında.Ben de daha yeni yaptım muffin ,benim elimde acaip birşeyler oldu onlar bir görsen.Şimdi dergiye vereceğim ,yayınladıktan sonra blogta yayınlayacağım.Neden acaip bir şey dediğimi , daha iyi anlarsın o zaman.
Krema olmadan da çok güzel yeniliyor aslında ama ,krema ile süsleyince de yeme de yanında yatlık birşey oluyor bunlar.Bir yer vardı,sırf muffin tarifi yapan şimdi hatırlayamadım ,öyle harika şeyler ki bu muffinler ,bağımlılık yaratabilir onları yapmak diye düşünüyorum.Ellerine sağlık.Görüşürüz sevgiler.>

By <$BBlogger İpek Kuscut  > <$BNezaketciğim yeniden seni burada görmek ne güzel, hoşgeldin:) Kremalar güzel oluyor da, mümkün mertebe yağı az olsun istiyorum. Sevgilerimle.

Çilekciğim, merak ettim senin muffinleri şimdi, heyecanla bekleyeceğim:) Kanola yağının etkisini ben hissetmedim açıkçası. Bu sitede kanola veya Türkçesini bilemediğim safflower yağı geçiyor tariflerde. Renksiz, kokusuz ayçiçek yağına yakınmış. Kanolayı ise yüksek ısıya daha fazla dayandığı için kızartma yaparken tercih ediyorum ben.Bağımlılık konusuna katılıyorum, çok şirin oluyor bu minik kekler.Söylediğin siteye gelince cupcake olabilir mi? Eğer oysa onu takip ediyorum. Görüşmek üzere, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye'cim bunlar ne güzeller böyle. ben de deneyeceğim...
ellerine sağlık.
Not: kağıt muffin kalıpları var. burada erkap marka satılıyor. ben de 12'lik muffin kalıplarından artanı bu kalıplara koyup hepsini birden pişiriyorum.>

By <$BBlogger Hülya YILMAZt  > <$Byine harikalar yaratmissin!!
ben de havuclu keke bayiliyorum..
ama bunlar daha leziz tahminimce.
hemen denemek istiyorum!!!
sevgiler
zerrin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Behiye,
Muffinlerin çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.Hindistan cevizini fırınlamış olman da enteresan geldi bana artık bende fırınlayıp kullanırım senin sayende.
Hindistan cevizi yaklaşık 2 yıldan beri artık Türkiye'de de satılıyor,belki bilmeyen arkadaşlarımız vardır diye bilgi vermek istedim.(özür dilerim)
Sana ve aielene mutlu bir yıl diliyorum..Sevgiyle kal..>

By <$BBlogger Damak Tadıt  > <$BHülya hanımcım, beğenmenize sevindim:)Havuçlu kek seviyorsanız bunları da seversiniz diye düşünüyorum. Not için de teşekkürler:) Sevgiler.

Zerrinciğim, teşekkür ederim. Ben de ilk defa havuçlu kek yapmış oldum yazdığım gibi, çok hoşuma gitti. Hem de faydalı:) Şimdiden afiyet olsun, sonucu senden öğrenirim yine ben. Öpüyorum.

Gül hoşgeldin, hindistan cevizini süsleme için fırınladım, tarifteki gibi. Yaparsan dikkat ediver,hemen yanarlar:) Bu arada bilgi verdiğin için çok sağol, ben orada neler var bloglardan öğreniyorum zaten. Şu ana kadar duymamıştım bunu. Sana da mutlu ve güzel yıllar dilerim.Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BŞahane olmuşlar. Şu hindistan cevizlerinden bir bulabilsem;

http://www.marthastewart.com/page.jhtml?type=content&id=channel194449&catid=cat21840&navLevel=3

bunları yapabilmeyi çok istiyorum, çok şirinler.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BBehiyecim gerçekten süper görünüyorlar o sitedeki tariflere bende bayılıyorum ama türkçeye çevirme konusunda yeteneksizim malesef.ellerine sağlık canım sevgiler...>

By <$BBlogger ArMedat  > <$BGörünce birden burnuma tarçın kokuları geldi sanki çok lezzetli duruyorlar. Fotografda çok şık ellerinize sağlık.>

By <$BBlogger Tulosht  > <$BKuzineciğim çok şekerlermiş sahiden, ben görmemiştim. Şimdi ben yapayım bari:) Şaka bir yana Gül'ün dediğine göre satılıyormuş ama bilemiyorum nerelerde vardır. Sana gelmişken muffin versem:) Sevgilerimle.

Arzucuğum,çok sağol. Yardım gereken bir şey olursa çevirir, mail atarız, sen merak etme:)Sevgilerimle.

Sevgili Tulosh, hoşgeldin bloguma:) Haklısın tarçının kokusu müthiş oluyor di mi, fırından eve yayılıyor mis gibi. Yorumun için çok teşekkürler ve sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bnekadar şık görünüyorlar böyle,ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com>

By <$BBlogger SEDAt  > <$BBanada kaldımı muffinlerden :) görüntüleri harika eline sağlık bende bugün damla çikolatalı muffin yapmıştım fakat benimkiler biraz minik ke oldular son anda muffin kalıpları yerine minik kek kalıplarına döktüm :) muffini havuçlu denememiştim kekini yapıyorum fakat bunuda denemeliyim görüşmek dileğiyle sevgiler.
www.pastacikiz.com>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSeda çok teşekkürler, süsledik muffinlerimizi birazcık:)Sevgilerimle.

Özgeciğim biz iki kişi olduğumuzdan sana da var muffinlerden, buzlukta bekliyorlar:) Denersen beğenirsin umarım. Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bnefis gorunuyorlar ellerine saglik..>

By <$BBlogger umrant  > <$Bmerhaba, havuçlu muffin şahane. ama ben sizin balkabaklı rulo pastanıza daha önce vurulmuştum. mesaj yamaya çalışıp yazamamıştım. şimdi söylemek istiyorum.

ellerinize sağlık.

sevgilerimle.

http://misss.blogcu.com>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BÇok güzel görünüyorlar :) Ellerine sağlık Behiye...
Sevgiler>

By <$BBlogger Nilüfert  > <$BÜmran çok teşekkür ederim, bu arada kızın için geçmiş olsun, umarım çabucak iyileşir. Sevgilerimle.

Sevgili Zerrin hoşgeldin, her iki tarifi de beğendiğine sevindim. Kabaklı pastaya bir dilim resmi daha ekledim aslında, ikinci yaptığım halinden, daha düzgün oldu:) Ziyaretin için çok teşekkürler ve sevgiler.

Nilüferciğim uzun süredir sesin çıkmıyordu, hoşgeldin ve sana da teşekkür ederim. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BHindistan cevizini ben kekde cok severim. Bence cok guzel bir tat veriyor, cikolatali keke bile eklerim ben. Ellerine saglik Behiye cok guzel gozukuyor muffinler. Ozellikle yemek sitesini de bizlerle paylastigin icin tesekkurler canim. Sevgilerle,>

By <$BBlogger Tubat  > <$BMerhaba Behiye
muffinlerin çok şirin
üstlerindeki krema ile daha bir şık duruyorlar..
Havuçlu muffin yapmak istiyorum bendeeee, önce herkes biraz nefes alsın, havuçlu kek var daha kulübe de, sonra muffinlerimizi yapalım dimi...
sevgiler>

By <$BBlogger Pınarın Kulubesit  > <$BTubacığım çok teşekkürler, site için de rica ederim. Daha önce de tariflerini yaptığım için link vermiştim aslında. Sen de güvenle deneyebilirsin, başarılı tarifler. Sevgilerimle.

Pınar hoşgeldin:) Ben de kremalı görünüşlerini çok beğenmiştim, ama hiç gerek yok kremaya, gayet lezzetli oluyorlar sade halleriyle. Dediğin gibi önce keki bitirmeli, sonra biraz ara vermeli, kulübenin fertleri bıkmasınlar sonra:)Yine görüşmek üzere, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >