<$BSalı, Ocak 23, 20072>
<$B
Lazanyayı ikinci kez yapıyorum mutfağımda. Makarnayı çok sevsem de lazanyanın aklıma geldiği pek söylenemez. Değişiklik olur diye almıştım bir paket. Rulo şeklinde yapmayı televizyonda yemek kanalında izlemiştim. Aslında bir şekli daha var. Rulo yaptıktan sonra onları dik biçimde oturtmak. İsterseniz o şekilde de deneyebilirsiniz.











Malzemeler :

8 adet lazanya
1 cup doğranmış mantar
6 cup doğranmış ıspanak
1/2 cup lor peyniri
1 küçük soğan
2 diş sarımsak
1/2 cup hazır makarna sosu (fesleğenli)
3 domates, rendelenmiş
Tuz, karabiber
Mozzarella ve parmesan peyniri

Sosu için ; ben rendelediğim domatesleri, hazır sosla karıştırarak pişirmeden kullandım.

Yapılışı :

Yemeklik doğradığınız soğanı, mantarı ve sarımsakları tencereye alın ve bir miktar sıvıyağla yumuşayıncaya kadar pişirin. Daha sonra yıkayıp süzdüğünüz ıspanakları tencereye alın, ıspanaklar sönünceye kadar 4-5 dk daha pişirin. Tuz ve karabiber ekleyerek altını kapatın. Eğer sulu ise suyunu süzün. Sıcaklığı geçtikten sonra içine lor peynirini karıştırın. Tuzlu suda haşladığınız lazanyalarınızı birer birer alarak, içlerine karışımdan koyun ve rulo şeklinde sarın. Dibine bir miktar sos döktüğünüz pişirme kabınıza dizin. Üzerlerine de kalan sosu döküp, bir miktar parmesan bir miktar mozzarella peyniri serpin. Üzerini folyo ile kapatarak, 375 F (190 C) ısınmış fırında 40-45 dk pişirin. Son 10-15 dk folyoyu açarak pişirin.

Notlarıma gelirsek;

* Ben evde içleri geçmekte olan domateslerimi kullanmak için böyle bir sos yaptım. Tembel işi oldu, hiç pişirmeden domatesleri ekledim.
* Sizler favoriniz olan bir domates sosunu pişirerek yapabilirsiniz.
* Sadece hazır sos kullanabilirsiniz.
* İsterseniz lazanyada beşamel sos da kullanabilirsiniz.
* Daha bol sos kullanmanızı tavsiye ederim.
>

<$B24rum:

<$BMmmm, benim de aklima pek lazanya gelmez snin gibi. Agir geliyor bana, ama sebzeli lazanya cok guzel bir alternatif. Ne guzel de resimlemissin, sanirim benim de dipkoselerde bir lazanya paketi olacak, denesem mi yakinda (ispanaklari 'artik' yemegimde kullandim, simdi buzdolabindaki tum sebzeleri bitireyim, bunu yapacagim yine ispanak alip...Ellerine saglik Behiye'cigim.>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BBehiye'cim,
Cok titiz ve temiz bir calisma olmus.Goruntu cok guzel.Ben resimlere bakmaktan kendimi alamadim.Ellerine saglik.

Sevgilerimle>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BIki lazanya denemem oldu,ikisi de haslama gerekmeyen cinstendi-kim ugrasacak haslamayla :P-
Paketin uzerindeki domatesli tarifi denedigimi hatirliyorum, hatirladikca istahim kaaniyor dermisim :D Karnim tok da o yuzden yoksa o kadar kotu degildi ama bu "Sebzeli rulo lazanya" kadar guzel de degildi.Bugun cenem mi acildi nedir, yazdikca yaziyorum halbuki normalde iki satir yazip susardim ,degisiyorum heralde:)
Guzel degisimler diliyorum herkese,
Sevgiler
~evet evet bitti :)~>

By <$BBlogger LaMat  > <$BAçalyacığım, ağır olmadığını kesinlikle söyleyebilirim. Ama makarna gibi özleyeceğim bir yemek olmuyor benim için nedense:)Sen yaparsan sosunu daha bol tut derim, sevgilerimle.

Gülenaycığım, teşekkür ederim. Yapımında zor bir şey yok ama bazen çekiyorum böyle aşamalı:) Sevgilerimle, Furkan'ı da öperim.

Lamacığım ben o cinsini bilmiyorum lazanyanın, şimdi senden duydum.Daha kolay olunca senden kaçmaz di mi:) Sana da teşekkürler ve sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiye,ne güzel olmuş.Eline sağlık.Sebzeli oluşu güzel bir seçenek.Becerikli kardeşim,neler yapıyorsun böyle...
Sevgiyle,nanelimon..>

By <$BBlogger munevvert  > <$BGünaydın Behiye'ciğim;

Şu günlerde özel bir beslenme programı izliyorum; ama biter bitmez bu lazanyayı denemeliyim.

Sana öncelikle tarif ile ilgili bir kaç şey sormamda bir sakınca yoktur umarım.-Daha önce bir kere lazanya yapmayı denedim. Ancak lazanya hamuru İtalya'dan gelmişti ve tarif İtalyancaydı. Ee o zaman daha İtalyanca falan bilmiyordum tabii. O yüzden çok da başarılı olduğumu söyleyemiyeceğim...-

Öncelikle lazanya hamuru olarak ne tavsiye ediyorsun.

Saonra haşlama süresi ne kadar olmalı.

Ve benden de sana minik bir öneri sebzeli lazanyanın içine bir iki diş sarımsak, kırmızı ve yeşil dolmalık biber ekle süper oluyor...

Sevgiler>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BMmmmh! Nefis görünüyor :)) Ellerine sağlık :)Sevgilerimle...:)>

By <$BBlogger Safrant  > <$BKıymalı lazanyayı hep ağır bulmuşumdur ve evde yapmam. Ama oldukca eskimiş postlarımdan birinde de belirttiğim gibi, sebzeli lazanyayı severim ben:).

Behiyeciğim, harika bir lazanya yapmışsın. Ne kadar özenli, ellerine sağlık.>

By <$BBlogger Defnet  > <$Bkiz neler yapmissin sen ellerine saglik..... benim okulda ilk gunum orientation programi varmis geldim kimseler yok ortalikta... kendine iyi bakk

defnenin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bbehiyecim ellerine sağlık canım...harika olmuş...makarna olsunda ne olursa olsun diyenlerdenim...seninki süper görünüyor.....bayıldım....

http://leziz.blogcu.com>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BMünevver ablacığım, çok sağol. Senin kadar becerikli oluruz umarım ilerde:)Sevgilerimle.

Prensesciğim elbette soru sormanda sakınca yok ama lazanya konusunda yazdığım gibi deneyimli değilim fazla. Paketin üzerindeki tariften daha fazla haşladım onu söyleyebilirim, dakikaya bakmayıp, kontrol ettim. Markası da burada bir markete ait, öyle İtalyan filan değil. Onlarınki daha güzel olur.İçine koymak için biberlerim yoktu ama sarımsak koymuşum ya:))Sevgilerimle.

Safrancığım sen bir yazıyorsun, bir daha kayboluyorsun. Özlüyoruz seni. Teşekkürler, sevgilerimle.

Defneciğim ben senin lazanyanı hatırladım da paket resmi dışında kendisine rastlayamadım sitende:) Beğendiğine sevindim Defneciğim, sevgiler.

Naimeciğim, ilahi güldürdün beni uyanınca. Neden kimse gelmemiş daha:)Sen de kendine iyi bak, görüşürüz yine. Sevgiler.

Sevgili Leziz, hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Beğenmene sevindim.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba Behiye;
bu akşam bizde lazanya yaptık:) olmuyor böyle her gördüğümü yapmak yemek istiyorum:)
elerine sağlık ama kanıma girdin epeydir kutusunda duran lazanyalar hem de akşam yemeğim oldular.
Sevgiler.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BSelam Behiyecim, bugune kadar bir kere lazanya denedim onu da beceremedim fırın kabım küçük geldi lazanyalar taştı mutfak battı üff her yer çok kötü olmuştu :( Ama seninkiler nefis gözüküyor, hele bir de rulo şeklinde yapmışsın çok hoş gözüküyorlar cuma akşamına yemeğe arkadaşlarımız gelcek bunu mu yapsam acaba diye düşünmeye başladım bak şimdi :) Bir de ben kıymalı yapmıştım o da çok ağır olmuştu, ıspanaklı olması da çok iyi fikir. Ellerine sağlık...>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BSevgili Behiye ;
ben lazanyayı çok seviyorum...çıtır çıtır börekle makarna arası bir lezzet...ama ne kadar çok sevsemde sanırım bizim kültürümüze ait olmadığından ve makarna kadar mutfağımıza nüfuz etmediğinden bende daha seğrek pişiriyorum...
çok lezzetli görünüyor...ellerine sağlık :)>

By <$BBlogger nilayt  > <$BBehiyeciğim, paket olmayan lazanya işte burada :))

http://defneden.blogspot.com/2006/06/surdan-burdan_22.html>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBehiye'cigim size gelmek farz oldu artik. Lazanya yemeyeli nice zaman oldu. En son degilse de yediklerimden aklimda kalan bir tanesi IBM'de çalistigim dönemde arkadasim Gaye'nin yaptigi lazanya idi. Sonra bir daha nerede yedim acaba???
Ellerine saglik.
Tijen>

By <$BBlogger Tijent  > <$BEllerine sağlık Behiyecim:). Lazanyayı böyle sebzeli ve rulo şekilde yapma fikri harika! Bana sebzeli krebi anımsattı. Misafirler için et yemekleri yanında, bence hoş bir alternatif olur bu senin tarifin.
Sevgiler..
aslı>

By <$BBlogger butterflyt  > <$BAfiyet olsun Kuzinecim, benim yarım paketi bitirmek için de, sen kanıma girersin ilerde olur mu:)Sevgiler.

Yeşimciğim tekrar hoşgeldin, rulo şekli hoşuma gitti benim de. Sadece sos kısmına takıldım az oldu diye.Belki ruloların iç kısmına sos sürmek de güzel olur. Onun dışında sebzelisi hafif gerçekten. Teşekkür ederim, sevgilerimle.

Nilaycığım haklısın. Benim canım bugün yine makarna istedi mesela:)Sana da teşekkürler, görüşmek üzere.

Defneciğim sağol, baktım tekrar.Sevimli sincabı da gördüm:)

Tijenciğim her zaman kapımız açık sana, buyur,bekleriz:) Lazanya konusunda yalnız değilmişim demek ki bende. Sevgilerimle.

Aslıcığım beğendiğine sevindim. Rulonun görünüşü güzel,servisi oldukça kolay oluyor. Belki herkes klasik yaptığı lazanyayı bu şekilde uygulayarak değişiklik yapabilir. Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBayıldım. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.>

By <$BBlogger *Rat  > <$BSevgili Rabia hoşgeldin bloguma:) Güzel yorumun için teşekkür ederim, görüşmek üzere, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BHe he firfir firfir pek guzel durmuslar :D Besamel sos biraz agir olmakla beraber, az konunca pek yakisiyor, kesinlikle tavsiye ederim.

Bu arada tembel Lama'ya satasmadan da edemeyecegim! Nerde tembellik mahsulu birsey var, kendileri hemencik kesfediyorlar :) Ama ben de o haslanmayan lazanyalarla yaptigimi itiraf etmekten de geri kalmayayim :)

Eline saglik...>

By <$BBlogger Bercestet  > <$BKalan lazanyayı ben de beşamelli yapayım Berceste.Lama'ya şaşırmam zaten, en kolayını bulur. Bir de tarif ister sonra bunlar zor,ben yapamam der:p
Sevgiler>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Brulo yapmak iyi fikir ben de deniyeyim eline saglik>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BYeşim hoşgeldin, değişiklik oluyor rulo şekli de. Teşekkür ederim yorumun için, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  >