<$BÇarşamba, Ocak 17, 20072>
<$B
Tarif yine ekmek makinemin kitabından. Malzemelerde değiştirdiğim tek şey şeker miktarı oldu. İlkinde orjinal tarife uymuştum. 1/3 bardak şeker kullanıldığı için güzel ama tatlı bir ekmek oldu. İkinci yaptığımda azalttım. Pişirirken ise, ilk yaptığımda çiçek ekmek modelini uyguladım. 8 yuvarlak parçaya bölüp, kek kalıbıma koyarak pişirdim, süper kabarmış bir çiçek ekmeğim oldu. Ancak resmi akşam çektiğim için hoş değildi. Bu çubuklar ise ikinci kez yapışımdan. Ben 20 tane çubuk yaptım, üzerlerine ek olarak karışık baharat serptim.

Malzemeler :


İçi için ;

1 yumurta , oda sıcaklığında
1 cup su
2 tbsp sıvıyağ
2 tbsp şeker
1 tsp tuz
3+1/2 cups un
1 tsp instant maya

Üzeri için ;

1/3 cup parmesan peyniri
1,5 tbsp ezilmiş sarımsak
3 tbsp erimiş tereyağı veya zeytinyağı

(cup: su bardağı, tbsp: yemek kaşığı, tsp: tatlı kaşığı)

Yapılışı :

Makinenizin kabına yukarıdaki sırayla malzemeleri yerleştirerek hamur programında çalıştırın. Hamurdan parçalar kopararak isterseniz yuvarlak, isterseniz çubuk şeklini verin. Üzerlerine hazırladığınız karışımdan sürün, ılık ortamda bir saat kabarmalarını bekleyin. Bundan sonra 325 F(163 C) ısıtılmış fırında 35-40 dk civarında pişirin.
>

<$B29rum:

<$BCok guzel gorunuyorlar Behiye ellerine saglik.Esim simdi gordu resimleri.Bana tarifi denemek dusuyor..."Bundan yapabilirmisin" dedi bana.Yapmazmiyim hic goncam icin ben bunlardan hmmm...
Tesekkurler paylastigin icin.
Vancouver'dan sevgiler.>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bbehiye bunlar çok çekici görünüyor. ekemk, sarımsak ve peyniri ayrı ayrı çok severim ama bunlar çok daha hoş olur sanırım. şekilleri de çok hoşuma gitti. gerçi ekmek makinem yok ama sorun olacağını sanmıyorum. bu şekilde ekmekler yapacağı kesin, sarımsaklı hemde, mmmmmh...
ellerine sağlık>

By <$BBlogger tugce:-)t  > <$BEkmak makinemi daha aktif kullanmanin vakti geldi (gerci yeni yeni keyfini cikariyorum tasinmalardan oturu) makinenin ve senin ellerine saglik Behiye'cigim.>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BReyhancığım, çiçek şeklinde yaptığım o kadar kabarmıştı ki(küçük kek kalıbı olunca hamurlar yukarı doğru şişti)onun resmini koyamadığım için üzülmüştüm. Ama bunları da beğendiğinize sevindim. İnşallah deneyince de hoşuna gider. Eşine selamlar.Görüşmek üzere.

Tuğçeciğim, tabii elinde yapabilirsin hamurunu. Yalnız mayan instant değilse 1/4 tatlı kaşığı kadar fazla maya kullanabilirsin. Ilık suda köpürtüp, sonra diğerlerini katarsın. Zaten bildiğine eminim ama ben yine de yazdım:)) Sarımsağı ben de seviyorum çok, ama pişerken ev biraz kokabilir:)Ben teşekkür ederim, sevgilerimle.

Açalyacığım, hava soğuk olunca özellikle makinede hamur mayalamak kolay oluyor gerçekten. Birazdan ziyaretine geleceğim, bakalım değişmiş mi sayfan:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BOncelikle Behiye, bence cicek ekmek resmini de koy, bakalim eger begenmezsek kaldirirsin :)Eminim o da cok estetik olmustur;)
Son donemlerde ekemk denemeyi cok seviyorum zaten sevindim bu tarife, tam denenesi duruyor:)
Svegiler>

By <$BBlogger LaMat  > <$BBehiye harika olmusla harika.Goruntusu cok guzel tadida eminim guzeldir.Suana kadar yedigim garlic bread stcikslerp hep guzeldi.Ama benim tek sorunum var sarmisak piserken firindan koku cok yogun cikmiyormu?Ben sirf bu yuzden hic pisirmeye cesaret edemiyorum.Cunki o koku beni mahvediyor...

sevgilerimle
Gulenay>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BSarımsaklı ekmeğe bayılırım :) bunlar da nefis görünüyorlar...ellerine sağlık Behiye'cim...Bir pazar sabah kahvaltısı için pişirmeyi düşünüyorum

sevgiler>

By <$BBlogger nilayt  > <$BDegistirdim Behiye'cigim.>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BYeşil gözlü Lamacığım, çiçek hali estetik oldu da fotoğrafı olmadı:) Bununla idare ediversen diyorum:)

Gülenaycığım, Tuğçe'ye de yazdığım gibi eve koku yayılıyor doğal olarak, sarımsak bu malum:) Ben genelde yaptığım gibi mutfak kapısını aralıyorum ama hassasiyetin varsa yapmak zor olabilir sana.

Nilaycığım, umarım seversin yaparsan. Çok teşekkürler, görüşmek üzere.

Açalyacığım geldim:)

Hepinize sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BGünaydın;
Fırını 160 C ısıtsam olmazmı :)))
şaka bir yana ben kahvaltıda çok seviyorum bu ekmekçikleri, muffin alıplarında küçük ekmekler yapıyordum ama çubuk şeklinde yapmayı hiç düşünememiştim bundanda denemeli, ellerine sağlık.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BMerhaba Behiye.

Bence bir kere de bu tarifi pastırmalı ve üzerine dere otu ekleyerek dene müthiş oluyor...>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BBehiyeciğim, ekmekler nefis görünüyorlar. Geçenlerde tarifnamesinde Seda da yapmıştı sarımsaklı ekmekler. Yapmak istediğimi yazmıştım ben de. Mutfaktan uzağım ya kaç zamandır, özlemişim, ekmek yapmayı özellikle. Ben de mi ekmek makinesi alsam acaba diye düşünüp duruyorum son zamanlarda :)

Ellerine sağlık. Öpüyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBehiyeciğim,ekmekler süper olmuş,ben de bunlardan yapmak istiyorum...
Eline sağlık..>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBehiyecigim, eline saglik, tarifi cok begendim ilk firsatta bir deneme de ben yapacagim. Cok opuyorum seni, sevgilerimle>

By <$BBlogger Nezakett  > <$BCok guze; olmus Behiye'cigim, ellerine saglik. Simdi kahve yapacaktim kendime, hani kahve oncesi olsa de yesem dedim:)
Iyi hafta sonlari..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BKuzinecim, herşeyi rakamı rakamına çeviriyorum, yine beğenmiyorsun ama ya:)) Muffin kalıplarında da çok şeker olur Kuzinecim, ben zaten o kalıplarımı çok seviyorum. Sevgilerimle.

Prenses, çok değişik bir fikir gerçekten, ikisine de bayılırım ama burada pek pastırma aldığımız söylenemez. Sen benim yerime de ye olur mu:))Sevgiler.

Defneciğim baktım şimdi Seda'nınkine. Aynı değil tarifler ama sarımsaklı ekmek güzel olmaz mı:) İstediğini yap Defneciğim.Makine için mutfakta yerin de müsaitse işine yarar diye düşünüyorum. Ama içinde çok nadir pişiriyorum ben. Ben de öpüyorum.

Münevver abla çok teşekkür ederim. Sizin elinizden herşey güzel olur:) Sevgiler.

Nezaketciğim ne güzel artık blog gezmeye vakit bulabiliyorsun demek ki. Bebişin adı Defne olmuş, bizim Defne duydu mu acaba:) Sevdiğim isimlerden.Geldiğin için çok teşekkürler. Görüşmek üzere, ben de seni öperim.

Hanifeciğim, sen de kayboldun. Bizim Ege'cik büyüdü, bilgisayarı sana vermiyor galiba artık:)Çok teşekkürler, sevgilerimle.

Hepinize iyi hafta sonları...>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyecigim, simdi ogrendim Nezaket'in kizinin adinin "Defne" :) oldugunu. Adimi hep sevdim, demek ki cok insan seviyor, Defne adina oyle sIk rastliyorum ki son yillarda. Bir ara Nezaket'e ugrayip mutlu oldugumu yazayim :). Operim cok.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BSevgili Behiye
sarmısaklı ekmekleri ben cde cok severim. benim bir sarmısaklı ekmegim var, içine kereviz yaprağı koyuyorum inanılmaz oluyor.
parmaklarını yersin ....
sen zaten bu ekmeklerle yemissin, bir daha yersin :)>

By <$BBlogger Binnur A. Ö.t  > <$BDefneciğim ben de bebiş Defne'ler tanıyorum genelde Türkiye'den ve buradan. Büyük Defne bir sen varsın:)Öpüyorum.

Binnurcuğum seni gördüğüme inanamadım gerçekten, ne kadar uzun zaman oldu, hoşgeldin:)Kereviz yaprağı ilginçmiş, ben ekmekte değil normalde de pek bilmiyorum onu:)Görüşmek üzere, sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BMerhaba Behiye,sarımsaklı peynirli ekmekler harika olmuş ellerinize sağlık.Selam ve sevgiler..>

By <$BBlogger hayatt  > <$BYaşasın! Binnur sayesinde, neden kuruttum bilmem ama gectiğimiz ay kuruttuğum kereviz yapraklarım işe yarayacak :) Ne yapsam diye düşünüp duruyordum. Behiyeciğim, Binnurcuğum öperim ikinizi de.>

By <$BBlogger Defnet  > <$Bbayılırım sarımsaklı ekmeğe. Hatta bazı pizacılara sırf sarımsaklı ekmek yemeye giderim. Yanındada çok güzel sosla ikram ederlerse çıkmam o ortamdan :D

Çok güzel olmuş. ellerinize sağlık.

sevgiler>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bİştah açıyor bu site! Hemen bi diyet sitesi bulmam lazım:)>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$Bhamurisine hele de ici ya da disi dolu olan ekmeklere -pogacalara bayilirim , cok guzel duruyorlar, fotolara bakmanin yaninda, elinden yemek dilegiyle...:)))
zeynep>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BSevgili Hayat çok teşekkür ederim, sevgilerimle.

Defneciğim her gün bir yorumun oluyor böyle ne güzel:) Sevindim senin kereviz yapraklarına. Yeşim'in yeğeninin adı da Defne olmuş, ama onu sen duymuşsun, ben yeni duydum:)Öpüyorum.

Zerrinciğim, buradaki pizzacılarda da var, dediğin gibi yanına da marinara sosu:)Teşekkürler ve sevgiler.

Teşekkür ederim Orestos:)Sana kolay gelsin.

Zeynep her zaman beklerim, ekmek veya poğaça hangisini istersen artık:) Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBugun denedim bu tarifi.Cok guzel ve lezzetli oldu.Esim cok mutlu oldu :o) Tekrar tesekkurler Behiyecigim.
Vancouver'dan sevgiler...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BReyhancığım tariflerimi denediğin için ben teşekkür ediyorum. Yapman ve beğenmen beni mutlu ediyor çok:)Sevgilerimle, eşine de selamlar.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BSarmısaklı ekmeği hazır bir halde İsviçre'de yemiş ve çoook beğenmiştim. Ekmeğin ortasında bir sarmısaklı iç vardı ve çok güzel bir tad veriyordu. Bende deneyeceğim inşallah
tarif için teşekkürler>

By <$BBlogger Pınarın Kulubesit  > <$BPınarcığım umarım bunları da seversin, eşim de ben de seviyoruz sarımsaklı ekmekleri. Fazlalığı genelde yaptığım gibi buzluğa atıyorum. Çıkarıp yiyoruz:)Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >