<$BCuma, Haziran 22, 20072>
<$B



Eşimin safra kesesinde iltihaplanma ve taş olduğu ortaya çıkınca evimizde geçen hafta diyet süreci başladı. Ameliyat zamanına kadar az yağlı yemekler yemesi gerekiyor. Açıkçası yağa karşı zaten hassas davrandığımı düşünsem de detaylara da dikkat etmek gerekiyor. Yağsız süt, yağsız peynir ve yağsız yoğurt tüketmek gibi...Tabii dışarı çıktığımızda yemekten çok hoşlandığımız bazı yiyecekleri de yemeyeceğiz bir süre. Bilirsiniz yasak olunca daha bir kıymetli oluyor herşey. Ama sağlıktan önemlisi yok. Bütün hastalara eşim de dahil olmak üzere şifa diliyor ve yorumlarda geçmiş olsun dileklerini ileten tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.

Bu ekmeği tabii ki diyetten çok önce yapmıştım. Normalde ekmek hamurlarına bu kadar yağ konulmuyor zaten. Foccacia pizza hamuruna benzeyen bir ekmek. Çoğunuz biliyorsunuzdur zaten. Üzerine bir çok malzeme koyabilirsiniz. Daha önce de bir tarif paylaşmıştım. Hamur ekmek makinemin kitabındaki tarif, sadece zeytinyağı miktarını azaltmıştım yaparken.

Malzemeler :

1 bardak ılık su
1/4 bardak zeytinyağı
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
3 bardak un
1 tatlı kaşığı instant maya

Üzerine sürmek için :

2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 domates
2 diş sarımsak
İsteğe bağlı olarak kekik


Yapılışı :

Öncelikle iki diş sarımsağı ezip, 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile karıştırın. Üzerini kapatıp buzdolabında 5-6 saat bekletin.
Hamur için olan malzemeleri yukarıdaki sıraya göre makinenizin kabına yerleştirip, hamur programında çalıştırın. Süre sonunda hamurunuzu yağladığınız veya pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye yerleştirin. Hamurun üzerine delmeden hafif yuvarlaklar oluşturacak şekilde parmak uçlarınızla bastırın. Sarımsaklı yağı fırça yardımıyla üzerine sürün. İnce dilimlediğiniz domatesleri dizin. İsterseniz kekik serpin. Ben karışık baharat kullandım. Yaklaşık 45 dk daha mayalandırın. 400 F(200 C) ısınmış fırında pişirin.





Bu foccacia fotoğrafı da oldukça eski, geçen yıla ait hatta. Üzerinde kırmızı soğan, parmesan peyniri ve baharat var. Hamuru ikiye ayırıp, daha küçük ve daha kalın yuvarlak şekilde pişirmiştim hatırladığım kadarıyla.


Malum diyet nedeniyle bir süre güncelleme yapamayabilirim.
Tekrar görüşünceye kadar sağlıkla, sevgiyle kalın.

Behiye
>

<$B42rum:

<$BBehiyeciğim, daha önce konuştuk ama yinelemek istiyorum. Sevdiceğin tez zamanda sağlığına kavuşsun dilerim :). Nasıl zor olduğunu bilirim ama neyse ki ameliyat kısmı en kolay olanı. Ameliyat öncesi diyet gerçekten çok önemli. Sen zaten gerekeni yapıyorsundur.

Ben de dün evde pizza yaptım. Foccacia da denemek istediklerimden. Ben de denediğimde, bir parçasını soğanlı, diğerini domatesli yapacağım. Ellerine sağlık.

Unutmadan, nice mutlu ve sağlıklı yaşlara...
Öpüyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$BHayat bu işte, hangisi için önce yazacağımı bilemedim. Mutluluklar da var hayatta hastalıklar da. Derdi olmayan bir hastalık olmasın da bir süreliğine diyet yapmak zorunda olmak ömür boyu yapmaktan iyidir elbette.
Eşine benden çok geçmiş olsun. Senin de doğum günün kutlu olsun! Birlikte nice mutlu, sağlıklı, sıhhatli günlere...

Sevgiler...
Papatya

Not:Cheesecake'ini gerçekten de çok beğendim. Neden o kadar şaşırdın ki? :)>

By <$BBlogger Papatyat  > <$BBehiyeciğim,
çok güzeller ellerine sağlık. eşine de gfeçmiş olsun diyorum en kuısa zamanda iyileşir umarım. sana da kolay gelsin. sevgiler>

By <$BBlogger sevdamavisit  > <$BBehiyecim eşine acil şifalar diliyorum. Umarım en kısa zamanda sağlığına kavuşur. Senin gibi düşünceli ve sevecen bir eşi olması onun en büyük desteğidir eminim.
Foccacia konusundaki bilgilendirmen ve bu güzel tarif için teşekkürler.
Sevgiler, öpücükler..
aslı>

By <$BBlogger butterflyt  > <$Bdiyet yemekler yani yağsız tuzsuz yemekler yaparken bir de içinde yağ olmayan tuzunu da azaltabileceğin bir ekmek tarifi vermek istedim.fransız ekmeği.belki işine yarar. sevgiler ve acil şifalar... bu adreste bulabilirsin http://cerkezkizi.blogcu.com/2954650/>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BÇok geçmiş olsun. Karaciğeri zorlamadığı sürece korkulmaması gereken bir durum. Her ne hikmetse don dönemde, diş çektirir gibi etrafımda pek çok tanıdığım taş aldırır oldu :( Kapalı ameliyat yapıldığında sorunsuz halloluyor bildiğim kadarıyla. Açıkta ise olağan ameliyattan kaynaklanan sorunlar...
Ekmekler pek leziz görünmekte. Eline sağlık.>

By <$BBlogger Bercestet  > <$BEşinize acil şifalar diliyorum.>

By <$BBlogger Nalan Ünalt  > <$BGeçmiş olsun ,şifalar dilerim...neriman>

By <$BBlogger daimamutfakt  > <$Bsevgili Behiye,
çok geçmiş olsun. zor ama sizin diyet yemekleriniz de çok yardımcı olacaktır.
ayrıca nice mutlu ve sağlıklı yıllara...
acil şifalar diyorum tekrar..
sevgiler
gorki>

By <$BBlogger gezicinit  > <$BBiraz geç oldu ama geçmiş olsun demek istedim!>

By <$BBlogger meraklit  > <$BBehiye'ciğim, eşine geçmiş olsun.İnşallah en kısa zamanda sağlığına kavuşur.Canım domatesli foccacia çok güzel ve lezzetli görünüyor.Ellerine sğlık.
Sevgiler...>

By <$BBlogger hayatt  > <$BSevgili Behiye,
eşine çok geçmiş olsun, senin iyi bakımın sayesinde bir an evel iyilesecegine eminim.
Foccacialar da süper.
Cok severim ben İtalyan ekmeklerini.
ellerine saglık :)>

By <$BBlogger Binnur A. Ö.t  > <$BBehiye'cim ellerine sağlık, ekmeğin çok leziz görünüyor. Eşine de çok çok geçmiş olsun...>

By <$BBlogger Yesimt  > <$Bkocaman kocaman öpücüklerimi gönderiyorum :)) zk>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiyecim

Esine acil sifalar. Guzel bir ameliyat gecirir insallah. Bu radada ekmek oylesine guzel ki. Ogle saati geldi karnimda cok acikti. Ellerine saglik. Dur dur kokusuda burnumami geldi ne?

Nukhet>

By <$BBlogger Nukhett  > <$BÇok neşeli, huzurlu, güzel ve sağlıklı bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerle…>

By <$BBlogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler...t  > <$Bellerinize sağlık pideleriniz güzel gözüküyor beyinize geçmiş olsun inşllah diyet,yemekleriniz işe yarar ameliyatı kolay geçer eşinize şifalar sizede sabır diliyorum. http://www.tahtakasik.blogspot.com/>

By <$BBlogger pervint  > <$BSitene girmek istediğimde paralo istiyor neden anlıyamadım. Yeni bir şey mi bu .Yoksa bizleri sevmiyor musun sen?>

By <$BBlogger BALDAN TATLIt  > <$BBehiyecim, cok gecmis olsun acil sifalar diliyorum.
Sevgilerimle Sonja...>

By <$BBlogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDENt  > <$BBehiyecim ziyaretine gelip bir hal hatir sorayim dedim;)>

By <$BBlogger umrant  > <$BBehiyecigim Esine gecmis olsun diyeyim bende gecenyil ayni dertten ameliyat oldum.Laparaskopik ameliyat yapiyolar zaten ama sonrasinda uyandigimdaki agriyi hic unutamiyorum .Insan bir haftada ancak kendine gelebiliyo insallah esinde daha kisa surede atlatir.Cleveland'dan Nesrin.(Camp'dan)>

By <$BBlogger NESRINt  > <$BBehiyecim sayfama gelip sitenle ilgili şifre sorununu aktardığın için teşekkürler sana. Eşine de şimdiden geçmiş olsun . Umarım safra kesesi ameliyetı kapalı tabi redilen laparoskopik cerrahi olarak yapılıyordur. Eşim ve ben 2 sene önce 1 ay arayla geçirdik safra kesesi ameliyatını. Beni taşım 2 cm, eşiminki ise 1.8 cm idi. İnan bana kapalı ameliyat çok rahat ve ve bir o kadarda çabuk ayağa kalkıyorsun. Neyse tekrar tekrar geçmiş olsun. Telaş edilecek bir şey yok inan. Hadi bakalım sağlık haberlerini bekliyorum. Sevgiyle ve sağlıcakla kal.>

By <$BBlogger BALDAN TATLIt  > <$BDefneciğim çok teşekkürler. Ben de öperim.

Papatyacığım, çok teşekkürler. Dediğin gibi ömür boyu diyet yapanlar var, başta da kardeşin değil mi? Allah çaresiz dertler vermesin kimseye. Sevgilerimle.

Sevdamavisi çok teşekkür ederim. Sağolasın.

Aslıcığım güzel yorumun ve dileklerin için çok teşekkürler.

Çerkezkızı hoşgeldin ve çok teşekkürler. Sadece yağ yasak aslında. Tarif için çok teşekkürler. Sevgiler.

Bercesteciğim, kapalı ameliyat dediğin gibi. Sonuçta bir ameliyat stresi olsa da dediğin gibi bu yöntem daha kolay. Annem de bu şekilde oldu. Teşekkürler.

Sevgili Nalan, Neriman, Görkem, Meraklı çok teşekkür ederim hepinize, sağolun.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BHayatcığım teşekkür ederim.

Binnurcuğum sana da çok teşekkür ederim. Kitabın hayırlı olsun tekrar. Başarıların devamlı olsun. Sevgiler.

Yeşimciğim sağolasın.

Nükhetciğim, çok teşekkür ederim.

Pervin hoşgeldin ve çok teşekkürler.

Perihan ve Ümran size de sevgilerimle. Uğradığınız için teşekkürler.

Sonja çok teşekkürler.

Aslıcığım, çok sağol ilgin için teşekkür ederim. Eşinin ve senin umarım probleminiz kalmamıştır. Sevgilerimle.

Nesrinciğim merhaba, dediğin yöntemle oluyor ameliyat. Benim annem ve daha başka tanıdıklar da oldu. Ama eşimin böyle bir durumu olduğunu bilmiyorduk bile. Bir ağrıyla gittik ve ameliyat olayı çıktı. Tabii ilk anda stres olduk. Çok teşekkür ederim yorumun için, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$Bnefis görünüyor herşey,emeğinize sağlık...>

By <$BBlogger www.illedeyemek.comt  > <$Bkocaman merhabalar

gecmis olsun allah sifalar versin esine.. ben yokken sen yine dokturmussun dokturmussunu gec cagil cagil akmissin...

kekler cheesecakeler hashasli corekler.. ellerine saglik.. ben bir aylik tr ziyareti yaptim geldim yine buraladayim..

kandilin mubarek olsun>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BGeçmiş olsun Behiye'ciğim. Eminim senin bakımın altında bir an önce iyileşecektir.
Sevgiler,
Tijen>

By <$BBlogger Tijent  > <$BGecmis olsun esine, yeniden istedigi yemekleri yiyebilecegi gunler tez gelsin.
Ekmek cok guzel, tam yaz ekmegi. Eline saglik.>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BBehiye merhaba,

Geçmiş olsun..Hemencecik iyileşir de diyet yemeklerinden tadı tuzu yerinde harika tatlara geri dönüş yapar eşin inşallah..
Hiç de diyet gibi değil vallahi tarif harika ..Denemek lazım bunu da..

Müge>

By <$BBlogger Yemekbahanet  > <$Bkesinlikle cok leziz gorunuyorlar bunlar, ellerine saglik behiye.. genelde zordur derler foccacia icin, kabarmadan duz olmasini saglamak ozellikle.. seninki tam kivaminda, seklinde..>

By <$BBlogger Evren Yasat  > <$BBehiye'ciğim geçmiş olsun.Sen postu yazalı epey olmuş, belki de ameliyat olmuştur eşin, en kısa zamanda eski sağlığına kavuşması dileğiyle...
sevgiler...>

By <$BBlogger Haticet  > <$BMerhaba Behiye
Eşine geçmiş olsun diyor tez zamanda sağlığına kavuşmasını temenni ediyorum.
Foccacia da pek güzel olmuş ellerine sağlık...>

By <$BBlogger Cafe Gustot  > <$BMerhaba
Soyledigin gibi, zeytinyagi miktarini azaltmissin, resimden de anlasiliyor zaten. Yagi az kullanmis, mesaj atayim dedim, ama bilerek yapmissin. yalniz hamurun da foccacianin hamuru gibi yumusacik, pofuduk olmamis, bence nedeni zeytinyagini azaltmis olman ve firina gitmeden once yeterince disarda bekletmemis olmandir. yani seninki az malzemeli pizza gibi olmus, eline saglik
Nagihan Erdem Gospodinov>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBen geldim hosgeldim:)ama yine gidiyorum Behiye'cigim.Ben bu isleri bitirmeden bana hersey yasak.Simdilik operim.Bu arada ne zaman kahvalti ediyoruss:)birinin cani biseyler cekmis bende yapayimda gelriken getiririm:))

Susayim ve gideyim:)

Gulenay>

By <$BBlogger Unknownt  > <$BÖzledim ben seni, hem de çokkk!! Gel hadi artık :).>

By <$BBlogger Defnet  > <$BBu mübarek günde dilerim hepimizin duaları kabul olsun. İyi kandiller dilerim.
Sevgiler…>

By <$BBlogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler...t  > <$BSevgili Behiye'cigim,
Ellerine saglik, bende dondum artik. Tariflerde gorusmek uzere tekrar, sevgilerimi gonderiyorum. Yoklugumda ne gguzel lezzetler yapilmis, ellerine saglik.Esinede en kisa zamanda sagligina kavusmasi dileklerimle.
Sevgiler...>

By <$BBlogger Aybike Ceylant  > <$Bpeki şimdi nasılsınız?>

By <$BBlogger Binnur A. Ö.t  > <$BDüdük makarnam hadi dönmüyomusun daha, özledik valla güzel tariflerini...>

By <$BBlogger Yesimt  > <$BSevgili Behiye,
Iyı oldugunuza ve uzun suren blogdan uzaklasma durumunun keyfi olmasina cok sevindim. YAzin boyle oluyor aslinda herkese. Ayrica yaz faktöru olmasa bile hayatin o kadar cok kosturmacasi var ki bazen zevk aldigimiz seylere sira gelmiyor. BEn de uzun sure ihmal ettim sayfami. Ama sucluluk duygusu pesimi hic birakmadi :)

Yarin 3 gunluk bir mesleki egitime gidiyorum, ardindan da ayin birinde is tam olarak basliyor. Bakalim isli hayattan sonra bloglarim ne duruma gelecek.
Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Binnur A. Ö.t  > <$Bcok gecmis olsun acil sifalar dilerim ve ellerinize saglik enfes gorunuyor>

By <$BBlogger NiNot  > <$BYaptiginiz, az malzemeli pizza olmus, focaccia olmasi icin bol zeytinyagi gerekli>

By <$BAnonymous Adsızt  >