<$BCuma, Nisan 20, 20072>
<$B
En sevdiğim et türü olan tavuk eti, kolay pişmesi, çok çeşitli şekillerde hazırlanabilmesi ile pratik, lezzetli, kurtarıcı özelliklere sahip önemli bir yiyecek mutfağımda. Besin değeri açısından da önemi büyük elbette. Etkinlik için annemin bir tarifini yapmak istiyordum, ama evde sadece tavuk göğsü olduğu için isteğimi gerçekleştiremedim. Mutfağa yeniden uyum sağlamaya çalıştığım şu günlerde sizinle bu kolay yemeği paylaşmaya karar verdim bende. Ev sahibimiz Emel'e de kolay gelsin diyerek tarife geçiyorum.








Malzemeler :


2 parça kemiksiz tavuk göğsü (Enine keserek 4 parça haline getirdim.)
6 tane mantar
1 bardak tavuk suyu
1 soğan
1 büyük diş sarımsak
1 yemek kaşığı soya sosu
1 yemek kaşığı balsamik sirke
2 yemek kaşığı tereyağı
tuz, karabiber, bir tutam şeker ve maydanoz

(Sos için bire bir olmasa da şuradan yararlandım.)


Yapılışı :

Öncelikle eğer tavuk etleriniz kalınsa benim yaptığım gibi enine keserek veya et döveceği kullanarak inceltin. Yıkayıp, kağıt havlu ile kuruladıktan sonra hafif tuzlayıp, una bulayın. Tavaya 1 kaşık tereyağı ve biraz sıvıyağı koyarak ısıtın. Tavukların fazla ununu silkeleyerek iki tarafını güzelce kızartın. Bundan sonra fırın kabınıza yerleştirin.

Sosu hazırlamak için de tencereye 1 kaşık tereyağı ve sıvıyağı ekleyerek ısıtmaya başlayın. Tencereye önce yemeklik doğradığınız soğanları, bir kaç dakika sonra ince doğradığınız sarımsağı alın. Daha sonra doğradığınız mantarları tencereye ekleyin, suyunu verip, tekrar toparlayıncaya kadar pişirin. Soya sosu, sirke ve tavuk suyunu ekleyip, bir taşım kaynatın. Soya sosu ve sirke nedeniyle tuzunu kontrol ederek ekleyin, biraz karabiber ve bir tutam şeker katın. (Bundan sonra sosu koyulaştırmak için biraz suda çözünmüş mısır nişastası eklemek gerekiyor, ama ben tavuklar sulu bir şekilde daha iyi pişerler diye eklememiştim. Fırından çıktıktan sonra da sulu bir sos olduğunu göz önüne alarak eklenmesi uygundur diye düşünüyorum. Hem servis yaparken tavukların üzerinde sos daha güzel durur.) Pişen sosu tavukların üzerine dökerek 400 F (200 C ) üzeri kapalı biçimde 20-25 dk tavuklar iyice pişinceye kadar pişirin. Üzerine maydanoz serperek servis yapabilirsiniz.

Etkinlikte yer alan tüm tarifleri görmek için Yemek Aşkı'na misafir olmaya ne dersiniz ?

Hepinize sevgilerimle...
>

<$B17rum:

<$BBehiyeciğim,tavukla mantar birbirine nasıl yakışıyor değil mi?Bu şekilde iki çeşit pişirme yöntemi(kızartma fırın-haşlama kızartma gibi)tavuğa iki kez lezzet katıyor.Bir de yanında mantarla.Nefis olmuş.Kalp şeklindeki piavın gözümden kaçmadı.Eline sağlık.
Sevgiyle,Nane Limon>

By <$BBlogger munevvert  > <$BBehiye'cim,
Sos konusunda merakli olan bana guzel bir tarif olmus.Tekrar hosgeldin sayfana.Ellerine saglik canim.

Kalp kekinde pek gusell:)
Gulenay>

By <$BBlogger Unknownt  > <$Bhosgeldin behiye,ayrica ellerine saglik.>

By <$BBlogger umrant  > <$Bsevgili duduk makarnasi,
ozlettin kendini..
mantara bayiliyorum,
deneyecegim...
arayi kapatman icin surekli yeni tarifler bekliyorum:)
optum
zerrin>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BBehiye'ciğim dönüş muhteşem olmuş, ama hiç mi yazmayacaksın neler yaptım Türkiye'de, nerelere gittin, merak ederim ben.
Ellerine sağlık, sevgiler.>

By <$BBlogger kuzinet  > <$BHoşgeldin Behiye, özlettin kendini. Ellerine sağlık, hem tarifin hem sunumun çok güzel. Hele pilav göz alıyor:-) Sevgiyle yapıldığı belli!>

By <$BBlogger evcilkedit  > <$BMünevver ablacığım, gerçekten mantar-tavuk ikilisinden epey leziz yemekler çıkıyor. Sizin gibi dikkatli bir okuyucu ve iyi bir aşçıdan kaçmaz tabii ama pilavın şekli anlaşılmıyor gibi gelmişti bana :) Sevgilerimle.

Gülenaycığım teşekkür ederim. Sos sevdiğini biliyorum. Sen gitmeden kremalı bir tarif var, onu da ekleyebilirim belki. Sevgilerimle.

Teşekkür ederim Ümrancığım, hoşbulduk:)

Zerrinciğim, kendi adıma da arayı kapatmam lazım, mutfaktan uzaklaşmışım epey:) Öpüyorum ben de seni.

Kuzineciğim, ben senin gibi güzel anlatamıyorum ki ama...Senin merak ettiklerini ben sana maille yazarım olur mu? Görüşmek üzere, sevgiler.

Tülinciğim, ben de sizleri özledim. Umarım daha çok birlikte oluruz. Teşekkürler, sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BBehiyeciğim yine benim gibi bir tavuk aşığına hoş gelecek, hemen denemek isteyeceği bir tarif yapmışsın :)) Ellerine sağlık canım :)>

By <$BBlogger Safrant  > <$BBehiye'm, hosgeldin! Munevver'in yazdigi gibi, mantarin tavuga cok yakistigini dusunuyorum ben de. Kalp seklindeki pilavinla, ozenli tarifin ve sunumunla damgani vurmussun yine, ellerine salik.

E -mailini biraz once okudum ve eklediklerine de baktim. Ne hos birer hatira olmus degil mi? Cok mutlu oldum, ben de seninle ayni duygulari ve dusunceleri paylasiyorum. Umarim bir dahaki sefere ucumuz biraraya gelebiliriz. Su sira evdeki baglantimda sorun var, haftasonu olmazsa, hafta icinde yazacagim sana. Sevgiyle kucakliyorum.>

By <$BBlogger Defnet  > <$Bbehiye hanim ellerinize saglik harika bir yemek olmus etkinlikte görünce hemen ziyaretinize geldim sitenizde cok güzel,sevgilerimle...>

By <$BBlogger Leziz Sofralart  > <$BSevgili Behiye,
çok güzel bir tarif ellerine sağlık. hem mantarı hem tavuğu çok severim. Ben pilavın şekline bayıldım. sunumu zenginleştirmiş. sevgiler>

By <$BBlogger sevdamavisit  > <$BEline saglik canim cok guzel gorunuyor.Pilavdaki canalici goruntu de super olmus :)

Selam ve sevgiler>

By <$BBlogger serinmavit  > <$BMerhaba
Ellerine sağlık. Yemeklerde soya sosu ve sirke kullanmayı çok severim ben de. Çok hoş tatlar katıyorlar.

Sevgilerle...>

By <$BAnonymous Adsızt  > <$BHosgeldin Behiye!>

By <$BBlogger Açalyat  > <$BSafrancığım, sana ithafen yine tavuk yaparım ben merak etme arkadaşım.Sevgiler.

Defneciğim, sağol canım, öyle damga vurulacak bir durum yok ama süslemeye çalıştım biraz :) Özelden görüşmek üzere, sevgiler.

Sevgili Seval, çok teşekkür ederim, bloguma da hoşgeldin...Sevgiler.

Sevdamavisi ve Serinmavi-mavili arkadaşlarım- çok teşekkür ederim. Beğenmenize sevindim. Sevgilerimle.

Işıl sen de hoşgeldin ve çok teşekkür ederim. Görüşmek üzere.

Açalyacığım hoşbulduk :) Ne durumdasın, bir bakmaya geleceğim...Sevgiler.>

By <$BBlogger Behiyet  > <$BHosgeldin Behiye'cigim,
Seni yendien guzel tariflerinle gormek cok guzel. Yemegin de bir o kadar leziz gorunuyor. ellerine saglik..
Bu arada sobe diyorum sana;))
Gorusmek uzere..>

By <$BBlogger Hanifet  > <$BHanifeciğim çok teşekkürler, oyun için de cevaplar hazırdı zaten:) Sevgilerimle.>

By <$BBlogger Behiyet  >